رئیس شورای شهر تهران

وزیر کشور، مرجع تشخیص تداوم صلاحیت‌های قانونی برای تداوم فعالیت شهردار تهران است

تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان گفت در موضوع تداوم فعالیت شهردار فعلی تهران مرجع تشخیص تداوم صلاحیت‌های قانونی وزیر کشور است.

کد مطلب: ۸۵۰۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر کشور، مرجع تشخیص تداوم صلاحیت‌های قانونی برای تداوم فعالیت شهردار تهران است

محسن هاشمی در ابتدای هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان اظهار کرد: از اصحاب رسانه درخواست می‌کنم برای حفظ روند فعالیت مدیریت شهری و جلوگیری از بی‌ثباتی، از دامن‌زدن به اخبار غیر رسمی در این‌باره خودداری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار تهران پیش از این با استقبال از این مصوبه اعلام کرده بود که شهرداری تهران نخستین دستگاهی خواهد بود که این مصوبه را اجرایی می‌کند و با توجه به رفع ابهامات مورد نظر شورای نگهبان در این مصوبه در هفته گذشته از سوی مجلس شورای اسلامی به‌زودی این قانون رسمیت می‌یابد.

هاشمی با یادآوری این موضوع که شهردار تهران مصداق این قانون است یا خیر گفت: همانگونه که پیش از این اعلام شده است، وزیر کشور مرجع احراز صلاحیت‌های قانونی شهردار تهران هنگام انتصاب و تداوم آنها است و شورای شهر، فرد منتخب خود را برای تصدی سمت شهرداری تهران به وزیر کشور معرفی می‌کند، در موضوع تداوم فعالیت شهردار فعلی تهران نیز مرجع تشخیص تداوم صلاحیت‌های قانونی وزیر کشور است و به‌زودی در جلسه‌ای، ابعاد تاثیرگذاری مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی را بررسی کرده و نتیجه را به اطلاع اعضای شورا وافکار عمومی خواهیم رساند.

وی ادامه داد: برآورد قبلی شورای شهر تهران، امکان تداوم خدمت جناب آقای افشانی بوده است اما با توجه به مصوبه اخیر، در صورت ابهام وزارت کشور از ابزارهای قانونی نظیر استفساریه از مجلس شورای اسلامی استفاده خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار