عضو هیات رئیسه مجلس: استیضاح وزیران به مصلحت نیست

تهران (پانا) - عضو هیات رییسه مجلس و فراکسیون امید گفت: هیچ استیضاحی را تا الان امضا نکردم چرا که این کار را در شرایط کنونی به صلاح نمی دانم.

کد مطلب: ۸۵۰۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
عضو هیات رئیسه مجلس: استیضاح وزیران به مصلحت نیست

علیرضا رحیمی روز شنبه در پاسخ به سوالی درباره تقاضای استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: استیضاح باید منجر به بهبود شرایط شود و اگر قرار است که هیچ اتفاقی نیفتد این ابزار نظارتی بی خاصیت می شود؛ انتظار افکار عمومی و مخصوصا نمایندگان این است که در هیات دولت تغییراتی اتفاق بیفتد که منجر به بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی شود.

این عضو هیات رییسه مجلس یادآور شد: استیضاح ها خاستگاه واحد ندارد و چون خاستگاه واحد ندارد نمایندگان با انگیزه های مختلف ورود پیدا می کنند بنابراین مدیریت استیضاح یک مدیریت واحد نخواهد بود.

رحیمی تاکید کرد: به نفع دولت است که سریعتر نسبت به نگرانی هایی که نمایندگان و مردم دارند واکنش مثبت نشان دهد و دست به تغییرات مثبتی بزند.

وی با بیان این که نگاه ما به استیضاح و تغییرات در کابینه نگاه سیاسی اصلاح طلبی و اصولگرایی نیست گفت: این هنر رییس جمهور است که از شرایط به وجود آمده استفاده بهینه را انجام دهد و مدیریت بهتری را به خرج دهد که جامعه هم این برداشت را نداشته باشد که وزیران اصلاح طلب کنار گذاشته می شوند.

این عضو هیات رییسه مجلس افزود: آنچه برای مردم مهم است موضوعات معیشتی و اقتصادی است .بنابراین وزیران اقتصادی در اولویت قرار گرفتند وگرنه در حوزه های فرهنگی و آموزشی هم مشکلات قابل توجهی است .

وی با تاکید بر این که نسخه نهایی استیضاح نیست چرا که استیضاح موارد خاص را شامل می شود گفت: در مجموع نگاه نمایندگان مهم است چرا که حق قانونی شان است، اما باز می گویم استیضاح چون خاستگاه واحد ندارد نتیجه آن معلوم نیست به کجا می رود و چه فرایندی را طی خواهد کرد.

براساس اعلام هیات رییسه مجلس، جلسه استیضاح بطحایی سه شنبه این هفته برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار