رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور: ارتقا رتبه ایران در تولید پیله و نخ ابریشم از اهداف پیش‌رو است

رشت (پانا) - رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: در نظر داریم که با توسعه نوغانداری در مناطق مختلف رتبه ایران را ارتقا دهیم.

کد مطلب: ۸۵۰۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور: ارتقا رتبه ایران در تولید پیله و نخ ابریشم از اهداف پیش‌رو است

علی‌اصغر داداش‌پور با اشاره به اینکه ایران رتبه هشتم جهانی در تولید پیله و نخ ابریشم را داراست، گفت: با توجه به اینکه ایران از جایگاه برتری میان ۱۲ کشوری که سابقه خوبی در تولید پیله و پرورش کرم ابریشم دارند، برخودار است به همین دلیل در نظر داریم که با توسعه نوغانداری در مناطق مختلف رتبه ایران را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشاورزی در شرایط تحریم می تواند نقش آفرین باشد،افزود: البته نباید غافل بود که سال گذشته با پیگیری های صورت گرفته برای تعیین میزان تعرفه واردات پیله تر ابریشم، در نهایت افزایش دو پله‌ای تعرفه واردات نخ ابریشم ابلاغ شد.

داداش پور خاطرنشان‌ کرد: علی رغم افزایش دوپله ای تعرفه واردات نخ ابریشم از ۱۵ به ۲۶ درصد، تعرفه واردات پیله ابریشم ۵ درصد ثابت ماند چرا که واردات پیله ابریشم اشتغالزایی درکارگاه های صنعتی و سنتی را به همراه دارد در حالیکه واردات نخ ابریشم فرصت اشتغال را سلب می کند.

وی تصریح کرد: با وجود مزیت های نسبی در زمینه توسعه نوغان در مناطق مختلف کشور به نظر می رسد که شاهد اشتیاق نوغانداران در سال های آتی برای پرورش کرم ابریشم در کشور باشیم.

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: توسعه زیرساخت ها از باب توسعه نهال و کشت نهال در اراضی کشاورزی و حاشیه اراضی کشاورزی و جاهایی که نوغانداری با سایر مشاغل رقابتی نکند،در دستور کار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار