دومین مجمع عمومی پارلمان معلمان خراسان رضوی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی: پارلمان معلمان جلوه توسعه مشارکت‌ها در آموزش و پرورش است

مشهد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با حضور در جمع اعضای پارلمان معلمان به سوالات و انتقادات نمایندگان معلمان استان پاسخ گفت.

کد مطلب: ۸۵۰۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی: پارلمان معلمان جلوه  توسعه مشارکت‌ها در آموزش و پرورش است

قاسمعلی خدابنده که در دومین مجمع عمومی پارلمان معلمان استان در سال جاری حضور یافته بود، تاکید کرد:پارلمان معلمان بستر مناسبی را برای تضارب آرا فرهنگیان استانی به وسعت خراسان رضوی فراهم کرده است تا بتوانیم آموزش و پرورش را به مرتبه بهتری از آنچه هست برسانیم.

وی با قدردانی از تلاش مجدانه اعضای این پارلمان برای استیفای حقوق معلمان استان افزود :توسعه مشارکت‌ها در آموزش و پرورش یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین است و پارلمان‌های تشکیل شده از معلمان، دانش‌آموزان و اولیا در خراسان رضوی یکی از بهترین جلوه‌های توسعه مشارکت است.

خدابنده در ادامه با تاکید بر ضرورت ساماندهی منابع انسانی آموزش و پرورش گفت: مجموعه همکاران اداری و آموزشی در دستگاه تعلیم و تربیت یک هدف مشترک را دنبال می‌کنند اما در ساماندهی نیروی انسانی اولویت اصلی برای ما کلاس درس است و تلاشمان این خواهد بود که در شروع سال تحصیلی کلاسی بی‌معلم باقی نماند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان مبنی بر علت تسریع‌نشدن در استخدام‌ها و تزریق نیروی انسانی جایگزین نیروهای بازنشسته تصریح کرد: برای استخدام معلم لازم است سازمان امور استخدامی مجوزهایی را صادر کند. با مستنداتی بیان می شود که شاخص دانش آموز به معلم در کشور ما 11حدود به یک است این در حالی است که در دنیا به ازای هر 17 یا 18 دانش آموز یک معلم وجود دارد و از همین روی است که گفته می شود ارائه خدمات آموزشی در کشور ما گران تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش طی سه سال گذشته افزایش 16 هزار میلیاردی داشته است، خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم مشکلات کلان آموزش و پرورش حل شود باید ساماندهی فضا، امکانات و نیروی انسانی را در اولویت قرار دهیم چرا که در گذشته در این خصوص اشتباهاتی مرتکب شدیم که امروز همان اشتباهات برایمان مشکل آفرین شده است.

این مقام مسئول همچنین از آماده شدن طرح اجرایی فاز دوم رتبه‌بندی معلمان خبر داد و در پاسخ به سوالی در خصوص وضع صندوق ذخیره فرهنگیان در استان گفت: خراسان رضوی جزو معدود استان‌هایی است که صندوق ذخیره در آن سرمایه‌گذاری کرده است و از جمله آن پروژه هتل فرهنگیان مشهد است که کار در بسیاری از بخش‌ها به مراحل پایانی رسیده است و در صورت سرعت بخشی به عملیات اجرایی بسیاری از بخش‌های آن در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان به سوالی در مورد بیمه تکمیلی فرهنگیان پاسخ داد و عنوان کرد: بدهی‌های بیمه‌ای فرهنگیان با پرداخت سهم دولت تا پایان خرداد ماه تسویه شد و اکنون بسته‌های پیشنهادی جدیدی برای بیمه تکمیلی معلمان ارائه شده است که اگر نرخ‌های پیشنهادی برای پرداخت همکاران معقول و به صرفه باشد به نتیجه خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار