نمایش المان‌های شهدای دولت در نمایشگاه دستاوردهای یکساله آموزش و پرورش

تهران (پانا) - مدیرکل امور شاهد آموزش و پرورش از ایجاد المان شهدای دولت که در هنگام شهادت در آموزش و پرورش مسئولیت داشتند خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۹۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
نمایش المان‌های شهدای دولت در نمایشگاه دستاوردهای یکساله آموزش و پرورش

محمدرضا رزاقی در حاشیه برگزاری نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاوردهای یکساله آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا به تعداد شهدای فرهنگی در وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد که این تعداد ۴۹۷۶ نفر است.

او ادامه داد: «از این تعداد حدود ۱۸۱ شهید داریم که آنان یا در جبهه فرمانده بودند مانند شهید همت. یا در پشت جبهه مسئولیت دولتی داشتند و در جبهه رزمنده بودند مانند شهید بی‌طرفان رئیس ناحیه یک قم، شهید کولیوند فرماندار کنگاور که در عملیات مرصاد شهید و حامد جرفی فرماندار هویزه در همان شهر هویزه شهید شده‌ است یا شهید ایران‌منش مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان که به دست منافقین ترور شد.»

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تعداد حدود ۳۰ شهید فرهنگی را اعلام کرد که در حین شهادت دارای مسئولیت دولتی بودند.

او ادامه داد: «شهدای فرهنگی داشتیم که نماینده مجلس بودند مانند شهید دهقان، شهید استکی یا شهیدان سلیمی جهرمی، کاظم موسوی، شرافت شهسواری که در هنگام شهادت به عنوان رئیس سازمان یا معاون وزیر سمت داشتند.»

رزاقی گفت: «شهید صمد صالحی رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان 2 مهر سال 59 براثر بمباران اداره آموزش و پرورش آبادان به شهادت رسید. می‌توان به عنوان اولین شهید دولت نام برد که ابلاغ خود را از شهید رجایی گرفت.»

او ادامه داد: «در نمایشگاه امسال المان‌های شهدای فرهنگی که مسئولیت داشتند را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دادیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار