رئیس دانشگاه علوم پزشکی: مازندران ۲۵ بیمارستان دانشگاهی دارد

ساری (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه نگاه غیر تخصصی به حوزه پزشکی آسیب جدی می زند، گفت: در مازندران ۲۵ بیمارستان دانشگاهی وجود دارد درحالی که در کشورهای دیگر برای احداث بیمارستان‌های زیر هزار تخت مجوز صادر نمی‌شود.

کد مطلب: ۸۴۹۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی: مازندران ۲۵ بیمارستان دانشگاهی دارد

سید عباس موسوی در آیین تجلیل از پزشکان، داروسازان و دندانپزشکان مازندران، پزشکان را از گروه‌های با مرجعیت بالا در کشور دانست و اظهار کرد: براساس مطالعات صورت گرفته علیرغم همه ناملایمات و نامهربانی ها از حوزه های مختلف به جامعه پزشکی می شود خوشبختانه گروه پزشکی یکی از گروه هایی می باشد که افتی را نشان نداده است.

او با تأکید بر اینکه جامعه پزشکی باید جایگاه خود را حفظ کنند، گفت: افراد جامعه گروه مرجع را جایگاه انصاف می دانند و جامعه می پسندد که به آن اعتماد کند بنابراین پزشکان باید شان مرجعیت را نگه داشته باشند زیرا دستاورد کمی نیست.

موسوی افزود: برخی از افراد جامعه عمر خود را در خدمت صادقانه پزشکی صرف کردند و الگوهایی هستند که برای خیر و صلاح جامعه زحمات فراوانی کشیدند که نباید نادیده گرفته شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندان با بیان اینکه خطای پزشکی جزئی از کار پزشکی است، گفت: خطاهای پزشکی در جامعه وجود دارد و این خطاها در مراجع قضایی رسیدگی می‌شود ولی مثل این است که بگویید نمی‌خواهیم هیچ تصادفی اتفاق بیفتد که راه آن این است که حمل و نقل را تعطیل کنیم.

او با اعلام اینکه با افزایش استانداردها تعداد مرگ و میر کاهش پیدا کرده است، گفت: در گذشته فرد با کوچکترین بیماری فوت می کرد ولی امروز بیمار به زندگی برمی‌گردد و ارتقا سطح خدمات سبب شده که مطالبات مردم افزایش پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه جامعه پزشکی بهره‌وری خوبی داشته است، افزود: امروزه سطح خدمات پزشکی با بسیاری از کشورهای پیشرفته فاصله اندکی دارد در حالی که کشور در صنایعی مانند خودرو سازی سرمایه‌گذاری کرده است که علیرغم این سرمایه‌گذاری‌ها با صنایع خودرو سازی دنیا فاصله زیادی دارد.

موسوی به افزایش گرایش به رشته پزشکی زیاد اشاره کرد و ادامه داد: پزشکان باید اخلاق را به عنوان سرمایه نگه دارند و در حوزه های تخصصی استانداردها را حفظ کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه نگاه غیر تخصصی به حوزه پزشکی آسیب جدی می‌زند، گفت: در مازندران ۲۵ بیمارستان دانشگاهی وجود دارد درحالی که کشورهای دیگر برای احداث بیمارستان‌های زیر هزار تخت مجوز صادر نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار