سرپرست آموزش و پرورش دلیجان در گفت و گو با پانا:

کلاس های آمادگی نوآموزان ویژه مناطق دو زبانه در دلیجان آغاز شد

اراک(پانا)- سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دلیجان از برگزاری دوره یک ماهه آمادگی نوآموزان مناطق دو زبانه در کلاس های آمادگی پیش دبستانی خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۹۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
کلاس های آمادگی نوآموزان ویژه مناطق دو زبانه در دلیجان آغاز شد

مهدی دلاوری در حاشیه بازدید از روند برگزاری یکی از کلاس های آمادگی در آموزشگاه دکترحسابی در گفت و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی، افزود: اهمیت و نقش آموزش‌های قبل از دبستان در آماده‌سازی کودکان برای ورود به دوره ابتدایی به ویژه در مناطقی که گویش‌های غیرفارسی دارند ایجاب می‌کند که دوره آمادگی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی محل برگزاری کلاس‌های دو زبانه را در مناطق محروم روستایی و مناطق حاشیه شهر دانست و اظهار داشت: این طرح به منظور پیشبرد سریع در مناطق محروم و حاشیه شهر برگزار می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دلیجان بیان کرد: از طریق برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مناسب و هدفمند تمام نوآموزان با گذر از این دوره، آمادگی لازم برای ورود به دبستان را به دست می‌آورند.

دلاوری توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی، آماده‌سازی نوآموزان برای ورود به دبستان، کاهش آسیب‌های آموزشی و جلوگیری از افت تحصیلی در پایه اول دبستان را در راستای توسعه پایدار کشور از مهم‌ترین اهداف این برنامه دانست.

وی اضافه کرد: ایجاد فرصت عادلانه آموزشی برای کودکان دارای گویش‌های غیرفارسی به ویژه در مناطق روستایی و محروم و دوزبانه و تعمیم دوره پیش دبستانی با توجه به تأثیر عمیق آن در زندگی آتی کودکان نیز در راستای توسعه پایدار کشور دارای اهمیت است.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دلیجان ابراز داشت: در این دوره از کلاس ها بیش از 100 نفر نوآموز شرکت دارند و مدارس ابتدایی مجری برگزاری این کلاس ها هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار