مدیرعامل سازمان بیمه سلامت عنوان کرد

استقرار سازمان الکترونیک و مشتری‌مداری از اهداف سازمان بیمه سلامت

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت استقرار سازمان الکترونیک، خرید راهبردی، مدیریت هزینه، افزایش کارآمدی و ارتقای بهره‌وری، اطلاع‌رسانی کارمند و توجه به حقوق شهروندی، مشارکت در استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده و تامین منابع مالی پایدار جزو مهم‌ترین اهداف این سازمان است.

کد مطلب: ۸۴۹۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
استقرار سازمان الکترونیک و مشتری‌مداری از اهداف سازمان بیمه سلامت

به گزارش روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، طاهر موهبتی با تشریح شرایط و اهداف این سازمان گفت: یکی از موضوعات مهم در دنیا سرمایه انسانی و جایگاه آن در توسعه است. اگر زمانی طلا و نفت و معادن محور منابع ملی هر کشور بود، اکنون این سرمایه انسانی است که بیشترین سهم را در تولید ثروت ملی به خود اختصاص داده است.

موهبتی ادامه داد: صدها مقاله و کتاب در زمینه نیروی انسانی چاپ شده و انواع همایش‌ها نیز برگزار می‌شود، اما در عمل رفتارمان به گونه دیگری است، آیا واقعیت این‌طور رفتار می‌شود؟ در کشورهای توسعه‌یافته سهم نیروی انسانی در تولید ثروت ۷۰ درصد به بالا است، اما در ایران حدود ۳۳درصد است. همه یاد گرفتیم منتقد دیگران باشیم. یعنی مراقب اخلاق دیگران هستیم، اما مراقب اخلاق خودمان نیستیم.

رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت گفت: یکی از وظایف ما در قبال کارمندان، آموزش است. نیروی انسانی کارآمد حتما باید متخصص باشد، متخصص نه به معنای این‌که تحصیلات عالی داشته باشد. متاسفانه اکنون انباشت علم بدون مهارت است و مهم‌تر افزایش مهارت‌هاست؛ به‌طور قطع آدم عاقل و مدیران، نیروهای کارآمد ماهر را از دست نمی‌دهند.

موهبتی با تاکید بر مباحث معیشتی و رفاه نیروی انسانی اظهار کرد: متولیان و مدیران باید نگاه درستی به رفاه نیروهای مجموعه خود داشته باشند. احترام به کارمندان و تامین معاش نیروی انسانی از ضرورت‌های هر مجموعه است. پرداخت در حوزه نیروی انسانی اصولا هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است.

وی مهم‌ترین راهبرد و هدف سازمان در سال ۹۷ را استقرار سازمان الکترونیک دانست و گفت: مدیریت، مشتری مداری، بهبود کیفیت ارائه خدمات و اجرای برنامه عملیاتی به جز استقرار سازمان الکترونیک امکان‌پذیر نیست. باید برنامه محور باشیم و بعد گام برداریم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: استقرار سازمان الکترونیک، خرید راهبردی، مدیریت هزینه، افزایش کارآمدی و ارتقای بهره‌وری، اطلاع رسانی کارمند و توجه به حقوق شهروندی، مشارکت در استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده و تامین منابع مالی پایدار جزو مهم‌ترین اهداف این سازمان است.

موهبتی در پایان تاکید کرد: برنامه عملیاتی باید جدی گرفته شود؛ زیرا راه دیگری برای رسیدن به اهداف نداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار