اقتصاد شهرستان اردستان بر پایه گردشگری است

اردستان/اصفهان (پانا) - شهردار اردستان گفت: مسئولان میراث فرهنگی در استان و کشور باید به این باور برسند که اقتصاد شهرهایی مانند اردستان بر پایه گردشگری است.

کد مطلب: ۸۴۹۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
اقتصاد شهرستان اردستان بر پایه گردشگری است

محسن حیدری در گفت وگویی اظهار کرد: تمامی نامه نگاری‌ها برای شهر زیرزمینی انجام شده است و منتظر موافقت میراث فرهنگی هستیم تا اجازه کاوش را بدهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز مصوبه ای برای برج خاموشان، شهر زیرزمینی، کاروانسرا ومحوطه تاریخی بازار نداریم افزود: پیگیری جدی داریم تا این اتفاق در شهر بیفتد.

شهردار اردستان با اشاره به اینکه شهرستان اردستان زمانی مرکز حکومتی بوده است گفت: مطمئن هستیم شهر زیرزمینی در اردستان بیش از ۳ کیلومتر طول مسیر دارد. به گفته کارشناسان میراث فرهنگی قدمت شهر زیرزمینی به دوره ساسانیان برمیگردد.

حیدری درباره برج خاموشان یا تپه قدوس اردستان گفت: یکی دیگه از آثار تاریخی که در اردستان تاکنون به آن توجهی نشده است برج خاموشان است که احیای آن می تواند بیش از ۱۵۰۰سال در قدمت منطقه تاثیر گذارد.

وی افزود: به گفته مسئولان میراث فرهنگی اگر بتوانیم تپه خاموشان را از دل خاک بیرون بیاوریم ۶ هکتار است که چهار فصل کاوش زمان می برد تا این پروژه انجام شود. با بیرون آمدن تپه خاموشان و شهر زیرزمینی می توانیم برنامه یک روز کامل گردشگر را در اردستان تعریف کنیم.

شهردار اردستان خاطرنشان کرد: مشکل اصلی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم عدم مجوزهای لازم برای کاوش این مکان ها و عدم ورود میراث فرهنگی است. مسئولان میراث فرهنگی در استان و کشور باید به این باور برسند که اقتصاد شهرهایی مانند اردستان بر پایه گردشگری است.

شهردار اردستان با بیان اینکه متاسفانه در موضوع بازآفرینی با کندی در حال حرکت هستیم افزود: مجموعه شهرستان باید به یک هماهنگ و همکاری لازم برسیم و در سطح استان و کشور نیز همراه باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار