در گفت‌وگو با پانا

بیش از 30 دانشگاه غیردولتی اجازه پذیرش دانشجوی جدید ندارند

رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی: حدود ۸۰ دانشگاه دولتی کمتر از ۱۰۰۰ دانشجو دارند

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی می‌گوید به بیش از 30 موسسه آموزشی غیردولتی ظرفیت پذیرش دانشجوی جدید داده نشده است.

کد مطلب: ۸۴۹۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 30 دانشگاه غیردولتی اجازه پذیرش دانشجوی جدید ندارند

علی آهون منش در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه وضع بسیاری از موسسات آموزشی غیرانتفاعی به دلیل اینکه طبق ضوابط وزارت علوم عمل نکرده‌اند، نامطلوب است، گفت: البته این موضوع تنها شامل دانشگاه‌های غیردولتی نیست بلکه اکنون تعدادی از دانشگاه‌های دولتی نیز با مشکلاتی همچون کاهش جمعیت دانشجو روبرو هستند.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ادامه داد: اکنون حدود 80 دانشگاه دولتی کمتر از هزار نفر دانشجو دارند و وزارت علوم ساماندهی این دانشگاه‌ها را در دستور کار قرار داده است.

وی درباره وضع دانشگاه‌های غیردولتی با توجه به کاهش جمعیت دانشجو گفت: برخی از واحدهای آموزشی غیردولتی نیز با توجه به اینکه مواردی که از سوی وزارت علوم اعلام شده بود را نداشته‌اند، ظرفیت پذیرش دانشجوی جدید در آنها به صفر رسید به‌طوری که بیش از 30 مرکز آموزشی اجازه پذیرش دانشجوی جدید را ندارند.

آهون منش تصریح کرد: دانشجویان در حال تحصیل در این مراکز باید دوره تحصیلی خود را تمام کنند و تا زمانی که مسئولان این واحدهای آموزشی برای افزایش کیفیت و رفع نواقص خود اقدام نکنند، دانشجوی جدید به آنها داده نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار