حمایت از کالای ایرانی و اشتغال زایی در بازسازی عتبات عالیات

شیراز(پانا) - تولیت آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین (ع) از اهدای یک هزار و 700 گرم طلا از سوی مردم شیراز به ستاد بازسازی عتبات عالیات خبرداد.

کد مطلب: ۸۴۹۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از کالای ایرانی و اشتغال زایی در بازسازی عتبات عالیات

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در مراسم اهدا نذورات مردم به بازسازی عتبات عالیات، با بیان این که 85 پروژه بازسازی عتبات عالیات تا کنون توسط این ستاد اجرا شده است، اظهار داشت: در این پروژه ها هنر، هنرمندان فارسی نظیر آینه کاری های حرم های مطهر عتبات عالیات به چشم می خورد.

اسکندر قاسمی، در خصوص توسعه حرم های مطهر تصریح کرد: با توجه به افزوده شدن تعداد زائرین این حرم ها در مناسبت های مختلف، براساس نیاز سنجی های انجام شده، در بحث توسعه حرم های مطهر ورود پیدا کردیم.

وی ادامه داد: در راستای توسعه حرم مطهر حضرت امیرالمومنین (ع) در نجف اشرف ، صحن حضرت فاطمه زهرا(س) با وسعت 220 هزار متر مربع در حال احداث است که تا روز عید غدیر نیمی از بخش زیارتی آن به بهره برداری خواهد رسید، همچنین این پروژه تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس افزود: برای توسعه حرم سیدالشهدا(ع) صحنی با وسعت 164 هزار ممتر مربع در 4 طبقه در حال احداث است، که تا کنون کار گود برداری آن انجام شده و با سرعت در حال پیش روی می باشد.

قاسمی با بیان این که تمام مصالح به کار رفته در ساخت این دو پروژه بزرگ در راستای حمایت از کالای ایرانی، از داخل کشور ایران تامین می شود، گفت: همچنین در این دو پروژه قریب به 3000 نفر کارگر ایرانی در راستای ایجاد اشتغال مشغول به کار هستند.

در ادامه ریاست هییت امنای استان مقدس سید علاالدین حسین (ع) در خصوص میزان هدایا و نذورات جمع آوری شده از مردم خبر داد: تا کنون مقدار یک کیلو و ۷۰۰ گرم طلا جمع آوری شده، که به زودی به حرم های مطهر فرستاده خواهد شد.

حجت الاسلام سید محی الدین طاهری با بیان این که در چند سال گذشته، ده ها درب برای حرم های مطهر در شیراز ساخته شده است، گفت: این میزان مشارکت مردم فارس، نشان ذهنده ولایت مداری آن هاست.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین (ع) افزود: مردم شیراز بدون گوش دادن به یاوه گویی های دشمنان نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی و تورم های موجود در جامعه از این ولایت مداری خود دست برنداشتند و پاسخی محکم به دشمنان اسلام دادند.

وی با بیان این، بازسازی حرم های ائمه برای مردم استان فارس یک افتخار است، تاکید کرد: تجار فارس باید خود را برای حضور در بازار های عراق و سوریه حاضر کنند، تا هم در صادرات تاثیر داشته باشند و هم اجناس ساخت جمهوری اسلامی را جایگزین، محصولات آمریکایی و خارجی در این بازار ها کنند.

در ادامه این برنامه، امام جمعه شیراز با بیان این که، تمام این نذورات نشان از دلدادگی یک ملت به اهل بیت پیامبر است، تاکید کرد: این هدایایی که جمع آوری شده است، تنها ارزش معنوی آن مهم است.

آیت الله لطف الله دژکام گفت: زبان این هدایا، زبان فطرت است و ارزش مادی آن مورد توجه نیست، و هرکس که نتواند این موضوع را درک کند باید به خود رجوع کند تا تحولی در خود ایجاد نماید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ارزش این هدایا تنها به میزان ارادت و عشق افراد به اهل بیت(ع) بستگی دارد.

همچنین در پایان این مراسم از هدایا و نذورات مردم شیراز به ستاد بازسازی عتبات عالیات در حرم مطهر سید علاالدین حسین (ع) رونمایی شد.

خبرنگار: محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار