در آستانه هفته دولت و در سفر یک‌روزه وزیر آموزش‌وپرورش به استان گلستان صورت گرفت؛

افتتاح مدرسه 6 کلاسه خیری فرمد 2 در روستای قزاق محله نومل گرگان

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش در برنامه سفر خود به استان گلستان مدرسه 6 کلاسه خیری فرمد 2 در روستای قزاق محله نومل گرگان را افتتاح کرد.

کد مطلب: ۸۴۹۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مدرسه 6 کلاسه خیری فرمد 2 در روستای قزاق محله نومل گرگان

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت به استان گلستان سفرکرده است؛ مدرسه خیر ساز فرمد 2 در روستای قزاق محله نومل شهرستان گرگان را افتتاح کرد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش در این مراسم اظهار کرد: به لطف خداوند متعال یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران، گسترش آموزش‌وپرورش و توسعه فضای های آموزشی برای فرزندان این مرزوبوم است و از همه مهم‌تر این‌که در سال‌های اخیر توجه به آموزش‌وپرورش اتباع خارجی به‌ویژه اتباع افغانستانی به‌عنوان یک توصیه مؤکد مقام معظم رهبری موردتوجه قرارگرفته است.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: در حال حاضر 470 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس ما مشغول به تحصیل هستند و این افتخار نظام آموزش‌وپرورش است که هیچ تفاوتی بین فرزندان مشغول به تحصیل در آموزش‌وپرورش چه ایرانی و چه غیر ایرانی و با مذاهب مختلف قائل نیست و همان‌طور که گفته شد این از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

شایان‌ذکر است، مدرسه خیر ساز فرمد 2 داری 6 کلاس با زیربنای 857 مترمربع و هزینه‌ای بالغ‌بر دوازده و نیم میلیارد ریال تحت نظارت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان بوده است و بخشی از هزینه آن به همت اعطاکنندگان کشورهای جمهوری چک، چین، موسسه آموزش کودک، اتحادیه اروپا، آلمان، ژاپن، جمهوری کره، نروژ و فدراسیون روسیه تأمین‌شده است و بخش دیگری از این هزینه به مدد و همت خیر نیک‌اندیش فریدون مدنی و قسمتی از آن نیز با اعتبارات دولتی تأمین‌شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار