ماکو میزبان رقابت های سنگ نوردی و آفرود قهرمانی کشور شد

ارومیه (پانا) - دومین دوره مسابقات آفرود قهرمانی کشور 15 و 16 و سومین جشنواره سنگ نوردی نیز 12 تا 14 شهریور ماه جاری در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۴۸۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ماکو میزبان رقابت های سنگ نوردی و آفرود قهرمانی کشور شد

حسین حمزه لو معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در این خصوص گفت: مسابقات آفرود در پیست روستای تازه کند در کمربندی ماکو- بازرگان در سه کلاس چهار، 6 و هشت سیلندر برگزار می شود.

وی ادامه داد: تاکنون دهها اتومبیل سوار برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند.


وی بیان کرد: آفرود از جمله رشته های تماشایی اتومبیلرانی است که از طرفداران بسیاری برخوردار است و امیدواریم با فعالیت این رشته در منطقه آزاد ماکو شاهد جذب علاقه مندان به آن باشیم.


وی اضافه کرد: در جشنواره سنگ نوردی نیز 100 سنگ نورد برای حضور اعلام آمادگی کرده اند.


معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: بیشتر شرکت‌کنندگان این جشنواره شناخته شده‌اند و سطح فنی بالایی در کوهنوردی دارند.


حمزه لو افزود: این جشنواره در کلاهک سنگی قیه ماکو به عنوان دیوار صخره ای زیبای کشور برگزار می شود و علاوه بر جایگاه و جنبه ورزشی آن، جنبه‌ها‌ی فرهنگی و گردشگری نیز مورد تاکید قرار گرفته است.


منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.


مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.


این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار