حضور تبریز 2018 در اولین نمایشگاه بین‌المللی اقتصاد و سرمایه‌گذاری گردشگری تهران

تبریز (پانا)- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از حضور تبریز 2018 به عنوان الگوی شهر گردشگر در اولین نمایشگاه بین‌المللی اقتصاد و سرمایه‌گذاری گردشگری "شهر گردشگر" تهران خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۸۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
حضور تبریز 2018 در اولین نمایشگاه بین‌المللی اقتصاد و سرمایه‌گذاری گردشگری تهران

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با اعلام این خبر گفت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 و ظرفیت‌های بالای گردشگری در استان، موجب شده این شهر به عنوان یک شهر گردشگر هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی مطرح شود.

وی گفت: نمایشگاه شهر گردشگر با تمرکز بر روی توانمندی های موجود در شهر ها و آشنا کردن سرمایه گذاران با این ظرفیت ها، نقشی موثر در بالفعل کردن این توانمندیها ایفا می کند. نمایشگاه شهر گردشگر جلوه گاه ارتباط فضاهای سرمایه پذیر ارزشمند و سرمایه گذاران علاقمند به حوزه های اقتصاد گردشگری می باشد .حضور تبریز در این نمایشگاه به عنوان الگوی شهر گردشگر می تواند موجب جذب گردشگران از نقاط مختلف کشور و سرمایه‎گذاری در شهر و استان شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه نمایشگاه شهر گردشگر با هدف ترویج و توسعه گردشگری برگزار می‎شود افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای حضور فعالان حوزه سرمایه‎گذاری، معرفی پروژه‎ها و فرصت‎های سرمایه‎ گذاری استان خواهد بود، زیرا توسعه و بهبود زیرساخت ها گردشگری موضوع مهمی است که می تواند به درآمدزایی و اشتغال آفرینی در استان کمک کند.

آبدار در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای تورهای داخلی و حضور فعالان بخش گردشگری استان شامل هتل‌داران، آژانس‌های مسافرتی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این نمایشگاه گفت: «یکی از موضوعاتی که در این نمایشگاه می تواند مورد توجه قرار گیرد، تشویق شرکت های خدمات گردشگری و فعالان حوزه گردشگری به تدوین و اجرای تورهای گردشگری داخلی است و این نمایشگاه محلی برای معرفی ظرفیت های گردشگری و جاذبه های فرهنگی تاریخی تبریز و استان است.

گفتنی است شهرستان ویژه مراغه با توجه به دارا بودن سابقه تاریخی، فرهنگی و ظرفیت بالایی جذب گردشگردر غرفه ای مجزا بصورت مستقل به معرفی ظرفیت ها و توانمندی های گردشگری و فرصت‎های سرمایه‎ گذاری خود خواهد پرداخت تا زمینه ارتباط مستقیم با سرمایه گذاران علاقمند به حوزه های اقتصاد گردشگری در این شهرستان را فراهم آورد.

نخستین نمایشگاه اقتصاد و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری (شهر گردشگر) ۴ لغایت ۷ شهریور ماه سال جاری از ساعت 10 الی 19 در منطقه ۲۲ تهران در فضایی بالغ بر ۱۵ هزار متر مربع و با حدود ۲۵۰ غرفه به همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مشارکت کانون تبلیغاتی ایران نوین و بازار بزرگ ایران در محل مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار