مدیرعامل تامین اجتماعی:

افتتاح 32 طرح تامین اجتماعی در 16 استان کشور

یزد (پانا) - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: ٣٢ طرح تامین اجتماعی، همزمان با هفته دولت در ١٦ استان کشور افتتاح می شود که ١٠ مورد آن مربوط به طرح های درمانی است.

کد مطلب: ۸۴۸۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 32 طرح تامین اجتماعی در 16 استان کشور

'سید تقی نوربخش' در آیین افتتاح توسعه پلی کلینیک تامین اجتماعی شهرستان اردکان یزد افزود: سازمان تامین اجتماعی، ٤٢ میلیون نفر از جمعیت کشور را زیر پوشش دارد و نیمی از جمعیت ایران از خدمات درمانی این سازمان استفاده می کنند ضمن آنکه ٦ میلیون نفر هم بازنشسته و مستمری بگیر هستند.
وی با بیان اینکه تامین اجتماعی از بودجه عمومی کشور، چیزی دریافت نمی کند، اظهار داشت: منابع این سازمان از محل وصول حق بیمه ها تامین و در بخش های پرداخت مستمری، ارائه خدمات درمان و سایر تعهدات هزینه می شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: در مرداد ماه بیش از هفت هزار میلیارد تومان توسط این سازمان هزینه شد که ٥٥٠٠ میلیارد تومان آن مربوط به پرداخت مستمری و بیمه بیکاری بود.
وی با اشاره به تنوع و حجم ارائه خدمات در سازمان تامین اجتماعی و تامین منابع آن بدون اتکا به نفت و مالیات اظهار داشت: این سازمان در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار تاثیر گذار است.
نوربخش با اشاره به ایجاد تعهدات بدون منبع برای سازمان تامین اجتماعی در دولت های قبل تصریح کرد: در دولت دکتر روحانی، تکلیف بدون منبع برای این سازمان ایجاد نشده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه به جنگ اقتصادی علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی و با توجه به نقش سازمان تامین اجتماعی در زندگی مردم، این سازمان در خاکریز اول این جنگ اقتصادی قرار دارد و تمامی تلاش خود را انجام می دهد که ریسک ها به مردم منتقل نشود.
نوربخش با بیان اینکه توسعه طرح پلی کلینیک تامین اجتماعی اردکان در موعد مقرری که تعیین شده بود، افتتاح شد، گفت: ساخت بیمارستان تامین اجتماعی سرطان یزد نیز بزودی آغاز می شود.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین بهره برداری از این طرح درمانی با بیان اینکه پیگیری ها و اقدامات انجام شده در سطح کشور باید به افزایش رضایت و رفاه مردم بینجامد گفت: سازمان تامین اجتماعی نهادی است که با عدالت اجتماعی و کرامت انسان ها پیوستگی کامل دارد و گسترش چتر حمایتی نظام تامین اجتماعی می تواند سبب بهبود وضعیت و کیفیت زندگی افراد جامعه شود.
محمدرضا تابش با اشاره به سیر تکاملی ارتقای این مرکز درمانی به پلی کلینیک تخصصی افزود: پس از ارتقا، تعداد پزشکان متخصص این مرکز افزایش یافته ولی همچنان نیاز به پزشکان متخصص وجود دارد که امیدوارم تعامل بین دستگاه های متولی درمان استان برای جذب پزشکان که ردیف آن در چارت سازمانی وجود دارد، اجرایی شود.
وی تصریح کرد: در مراسم ارتقای درمانگاه به پلی کلینیک، دو قول دیگر از طرف تامین اجتماعی مبنی بر شبانه روزی شدن این مرکز و بهسازی ساختمان قدیم داده شد که انتظار دارم این تعهدات نیز جامه عمل پوشیده شود.
این نماینده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت طرح شفافیت نمایندگان و موافقت خودش با این طرح گفت: نمایندگان باید با اتکا به منطق و علم و توجه به انتظارات مردم، شجاعانه رای دهند ولی نباید برخی رویه ها و بداخلاقی ها که نمایندگان را برای برخی طرح ها و لوایح تحت فشار قرار دهند ادامه پیدا کند.
تابش با اشاره به اصل 29 قانون اساسی درخصوص برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، ازکارافتادگی، بی‌سرپرستی، خدمات بهداشتی‌، درمانی و غیره از طرف دولت گفت: تامین اجتماعی حق قانونی همه آحاد مردم است، ولی آیا در اجرای این اصل موفق بوده ایم؟ من از زبان مردم و کارگران می گویم که تامین اجتماعی، حق الناس است و اجازه دخل و تصرف در آن را نداریم و باید از دست اندازی به منابع سازمان تامین اجتماعی که حق مسلم مردم و اقشار آسیب پذیر است، بپرهیزیم.
نماینده مردم اردکان تصریح کرد: بحران کمبود نقدینگی در تامین اجتماعی می تواند به یک بحران بزرگ تبدیل شود که باید هر چه سریعتر برای آن چاره جویی کرد.
تابش گفت: بحرانی که فراروی سازمان تامین اجتماعی است چیزی از بحرانی که بانک ها و موسسات اعتباری با آن روبرو هستند کم ندارد که عدم توجه فوری و ارائه راهکارهای منطقی و علمی کوتاه و میان و بلند مدت می تواند جامعه را با ناآرامی مواجه کند.
همچنین نماینده مردم اردکان با تقدیر از زحمات دکتر ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ابراز تاسف از عدم امکان بهره مندی از خدمات شایان ایشان، طی تماس تلفنی با وی، از عنایت به استان یزد و کلنگ زنی این مجموعه توسط وی سپاسگزاری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار