خبر در حال به روز رسانی است

زلزله 5.9 ریشتری کرمانشاه؛ 2 فوتی و 241 مصدوم

تهران (پانا) - رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع زلزله 5.9 ریشتری بامداد امروز در تازه‌آباد کرمانشاه گفت این زمین‌لرزه تاکنون منجر به فوت دو نفر و مصدوم شدن 241 نفر شده است.

کد مطلب: ۸۴۸۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
زلزله 5.9 ریشتری کرمانشاه؛ 2 فوتی و 241 مصدوم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع زمین لرزه 5.9 ریشتری در تازه آباد استان کرمانشاه گفت: این زمین‌لرزه در عمق هشت کیلومتری زمین در ساعت 2:43 بامداد به وقوع پیوسته که تاکنون پس لرزه‌هایی نیز داشته که بزرگترین آن 4.1 ریشتر بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه بر اثر وقوع زمین‌لرزه 5.9 ریشتری در تازه‌آباد کرمانشاه 241 نفر مصدوم شدند، اعلام کرد: 21 تیم ازیاب به همراه 40 نیروی عملیاتی به مناطق متاثر از زمین لرزه اعزام شده اند و 42 روستا(22 روستا در ثلاث باباجانی، هشت روستا در شهرستان جوانرود و 12 روستا در شهرستان سرپل ذهاب) از سوی ارزیابان جمعیت هلال احمر مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تاکنون این زمین لرزه منجر به فوت دو نفر (یک مرد 70 ساله در شهرستان ثلاث باباجانی و یک زن باردار به همراه جنین 8هشتماهه در اسلام‌آباد غرب) بر اثر حمله قلبی و مصدمیت 241 نفر در ثلاث باباجانی، جوانرود، روانسر، پاوه، کوزران، کرمانشاه و کامیاران شده است؛ به علاوه 18 دستگاه آمبولانس و سه دستگاه خودروی نجات و همچنین دو فروند بالگرد برای کمک به هموطنان آسیب‌دیده به منطقه اعزام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر عنوان کرد: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در استان‌های لرستان، ایلام و کردستان در حالت آماده‌باش کامل هستند تا در صورت اعلام نیاز استان کرمانشاه، برای امدادرسانی به هموطنان به مناطق زلزله‌زده اعزام شوند.

به گفته وی، بالگردهای امدادی تا پایان ارائه خدمات در کرمانشاه مستقر خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار