مدیرکل آموزش‌‌وپرورش مازندران: زمینه‌های پژوهشی آموزش‌وپرورش مطابق مشکلات و مسائل موجود باشد

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش‌پرورش مازندران با تأکید بر فعال کردن کنیته‌های پژوهشی در شهرستان‌ها و‌ مناطق، گفت: «مهم این است که موضوعات تحقیق بر اساس پژوهش میدانی بررسی شود تا نیازها و‌ مشکلات آموزش و ‌پرورش شناخته و طبق نتایج حاصله، اقدام شود.»

کد مطلب: ۸۴۸۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش‌‌وپرورش مازندران: زمینه‌های پژوهشی آموزش‌وپرورش مطابق مشکلات و مسائل موجود باشد

عسکری نیکزاد در نشست شورای تحقیقات آموزش‌وپرورش مازندران با تأکید بر لزوم مدیریت فعالیت‌های پژوهشی در آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها و مناطق استان، اظهار کرد: «کمیته‌های پژوهشی در شهرستان‌ها و مناطق باید تشکیل شود تا زمینه‌های پژوهشی در آموزش‌وپرورش استان جهت‌‌گیری درست بر مبنای مشکلات و‌ مسائل این حوزه باشد.»

او هدایت تحصیلی، کارآفرینی و مهارت‌آموزی و آینده‌پژوهی را از جمله زمینه‌های پژوهشی برشمرد و ادامه داد: «مهم این است که موضوعات تحقیق بر اساس پژوهش میدانی بررسی شود تا نیازها و‌ مشکلات آموزش و ‌پرورش چه در سطح استان و چه در سطح منطقه و شهرستان احصا و شناخته و طبق نتایج حاصله، اقدام شود.»

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران بر لزوم ارتباط محتوای پژوهش‌ها با مشکلات و مسائل موجود در آموزش‌وپرورش استان تأکید و اظهار کرد: «با تئوری‌پردازی و ارائه طرح‌های مبهم نمی‌توان به نتیجه رسید،‌ ممکن است نسخه اولیه‌ی تهیه شده از تحقیقات پژوهشگران، قابل اجرا نباشد اما سرانجام به نسخه نهایی و اساسی دست خواهند یافت.»

نیکزاد بررسی اولویت‌های پژوهشی در آموزش‌و‌پرورش را لازمه پژوهش‌ مثمر ثمر برشمرد و گفت: «پژوهشگران این حوزه باید به ابتدا به این سؤال پاسخ دهند که چه موضوعاتی را انتخاب کنیم تا منجر به حل مسائل موجود در آموزش‌وپرورش شود.»

۱۷ طرح پژوهشی فرهنگیان مازندران به اجرا درمی‌آید

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران در بخش دیگر از این نشست، با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری، ۲۸ موضوع پژوهشی در آموزش‌وپرورش استان فراخوان داده و مطرح شده است، تعداد پروپوزال‌های رسیده به گزوه تحقیق و پژوهش استان را ۱۲۵ پروپوزال برشمرد و گفت: «۲۳ طرح پژوهشی در سامانه سمات ثبت شد که از این تعداد، ۱۷ طرح با دریافت کد رهگیری و قرارداد با مجریان طرح‌های پژوهشی به اجرا درمی‌آید.»

نیکزاد به یک‌هزار و ۱۹۷ گزارش اقدام‌پژوهی انجام شده در شهرستان‌ها و مناطق استان در بیست‌و‌یکمین برنامه معلم‌پژوهنده در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ اشاره و بیان کرد: «از این تعداد گزارش، ۱۹۲ طرح منتخب استان شده‌اند.»

او بیشترین تعداد اقدام‌پژوهی را متعلق به معلمان مقطع ابتدایی شامل ۱۴۱ طرح اعلام کرد و گفت: «با احتساب ۲۵ طرح دوره متپسطه اول و ۲۳ طرح دوره متوسطه دوم و نیز سه طرح همکاران شاغل در اداره‌های آموزش‌پرورش، مجموعا ۱۹۲ طرح استانی شده‌اند.»

نیکزاد همچنین از این تعداد طرح ‌پژوهشی، ۱۵۹ طرح را متعلق به معلمان زن و ۳۰ طرح را متعلق به معلمان مرد اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار