مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

ارتباط سازنده مهم ترین عامل موفقیت است

زاهدان(پانا)- آیین صبحگاه پیش اردوی ملی پیشتازان دختر سیستان و بلوچستان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۸۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد
ارتباط سازنده مهم ترین عامل موفقیت است

به گزارش خبرگزاری پانا علیرضا نخعی در این آیین اظهار کرد: دانش آموزان در اردو زندگی، ارتباط با یکدیگر، احترام، گذشت، همکاری و نشاط را تجربه می کنند.

وی افزود: معنای حقیقی تربیت بسیار فراتر از آنچه امروز به عنوان فعالیت های تربیتی پی گرفته می شود است چراکه نمود عینی فعالیت های تربیتی باید در رفتار دانش آموزان خود را نشان دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر از مربیان و کارکنان سازمان دانش آموزی در برپایی پیش اردو خطاب به دانش آموزان تاکید کرد : کسب مقام و دریافت جایزه در اردوی ملی اگرچه لذت بخش است اما حضور با نشاط و اثر گذاری ، نمایش نظم واخلاق و ارتباط سازنده و ماندگار با سایر دانش آموزان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نخعی بیان کرد : هدف اصلی سازمان دانش آموزی همانگونه که از اسم آن پیداست مهیا کردن بستری برای تربیت اجتماعی دانش آموزان در عرصه های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه سواد تربیتی گستردگی فراوانی دارد گفت: لازمه و نیاز اصلی پیشرفت جامعه اسلامی با تمدن و با تعهد در تربیت اصولی است و امروز بیش از گذشته نیازمند برقراری ارتباط مدرسه با جامعه هستیم و حوزه تربیتی تکمیل کننده ی این فرایند است.

نخعی بهره گیری از فرصت به دست آمده را مهم خواند و تصریح کرد : دانش آموزان پیشتاز بایستی از کوچک ترین فرصت پیش آمده بیشترین بهره گیری را در کسب فضائل اخلاقی و دینی و نمایش داشته های عظیم فرهنگی و آیینی استان داشته باشند.

آموزه های تشکیلاتی مطابق با اهداف سند تحول بنیادین است

داود صیاد مدیر سازمان دانش آموزی استان نیز در این آیین اظهار کرد: سند تحول بنیادین به عنوان مهم ترین سند آموزش و پرورش که چشم انداز فعالیت های این نهاد مهم و اثر گذار را تربیت می کند نگاه ژرفی به حوزه تربیت دارد.

وی افزود: در فصل دوم بیانیه ارزش ها، فصل چهارم چشم انداز و فصل پنجم، هدف های کلان، خصایصی برای دانش آموزی که دوره تحصیلات عمومی 12 ساله را به پایان رسانده تعریف کرده که در نوع خود قابل تامل است.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان وبلوچستان خاطر نشان کرد: آنچه برای یک دانش آموز فرهیخته در سند تحول ترسیم شده دقیقا منطبق با منش های دوازده گانه ای است که در آموزش های تشکیلاتی سازمان دانش آموزی دنبال می شود که این موضوع رسالت ما را سنگین تر می کند.

صیاد با اشاره به اینکه مربیان دلسوز و کارکنان سازمان در روز عید قربان میزبان دانش آموزان بوده اند تصریح کرد: سعی کرده ایم تا در پیش اردو نمایش کوچکی از آنچه در اردوی ملی اتفاق خواهد افتاد را برنامه ریزی کنیم تا دانش آموزان با آمادگی بیشتری دراردو حضور پیدا کنند .

وی گفت: تفاوت اردوهای سازمان دانش آموزی با سایر اردوها در این است که در این اردو ها دانش آموزان زندگی در شرایط سخت را به عینه تجربه خواهند کرد. این دانش آموزان در بدو اردو چادر و اسباب زندگی را تحویل گرفته و در طول اردو حتی غذای خود را خودشان پخت خواهند کرد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان با اشاره به اینکه این دانش آموزان طی یک فرآیند از سراسر استان انتخاب شده اند بیان کرد : امیدواریم دانش آموزان استان سفیر فرهنگی شایسته ای در اردوی ملی باشند.

گفتنی است: در این آیین از تیم های برتر، دانش آموزان، ارزیابان و مربیان سازمان دانش آموزی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار