جشنواره سفره بنفش بیرجندی در روز میلاد پیامبر(ص) برگزار می‌شود

بیرجند (پانا) - دبیر جشنواره سفره بنفش بیرجندی با اشاره به اینکه در 24 تیرماه امسال ، این سفره در تهران برپا شد و کشک بیرجندی(قروت) به ثبت ملی رسید، اعلام کرد جشنواره استانی این غذای محلی نیز در 4 آذر ماه سال جاری همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۸۴۷۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره سفره بنفش بیرجندی در روز میلاد پیامبر(ص) برگزار می‌شود

محمدمحسن گلدانی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در جشنواره سفره بنفش بیرجندی که در تهران برگزار شد، 1400 نفر حضور داشتند و به پاس این حضور در 25 تیرماه ،قروت (کشک بیرجندی) به ثبت معنوی رسید.

گلدانی گفت: با برگزاری این جشنواره ، براین شدیم که جشنواره سفره بنفش را در بیرجند نیز برگزار کنیم که مورد موافقت‌های لازم قرار گرفت و در این تصمیمات، 4 آذرماه مصادف با روز میلاد حضرت رسول (ص) به عنوان روز برگزاری جشنواره انتخاب شد.

دبیر جشنواره سفره بنفش بیرجندی اظهار کرد: برای این جشواره، 14 کمیته تشکیل شده است و انتظار داریم بتوانیم در این جشنواره ، بیش از 10 هزار نفر را پذیرایی کنیم.

وی افزود: از هفته آینده ثبت نام در این جشنواره آغاز خواهد شد که اطلاعات تکمیلی در روزهای آینده اعلام می شود و نیزدر محل جدید نمایشگاه بین المللی بیرجند واقع در دشت علی آباد بیرجند، این جشنواره برگزار خواهد شد.

گلدانی گفت: در این جشنواره می‌توانیم فرهنگ و آداب و رسوم خراسان جنوبی را معرفی کنیم که در نوع خود بسیار جالب و ثمربخش خواهد بود.

دبیر جشنواره سفره بنفش بیرجندی تصریح کرد: در تلاش هستیم که در این جشنواره از اشخاص مشهور ملی نیز استفاده کنیم و موسیقی محلی ، صنایع دستی و مشاهیر استان نیز در این سفره به نمایش گذاشته خواهند شد.

وی در پایان از رونمایی بزرگترین کشک ساب (تقار)دنیا در این جشنواره خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار