در گفت و گو با پانا

پاشایی: افزایش انگیزه تحصیل، مشارکت در کار گروهی و خلاقیت از  اهداف مهم جشنواره جابربن حیان هستند

تبریز ( پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، افزایش انگیزه تحصیل، نحوه مشارکت در کار گروهی و پرورش خلاقیت و نوآوری را از اهداف مهم جشنواره جابربن حیان عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۴۷۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
پاشایی: افزایش انگیزه تحصیل، مشارکت در کار گروهی و خلاقیت از  اهداف مهم جشنواره جابربن حیان هستند

جعفر پاشایی در حاشیه هفتمین جشنواره کشوری جابربن حیان در تبریز در گفت و گو با خب نگار پانا در خصوص اهداف مهم این جشنواره اظهار کرد: یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی برای مشارکت در کار تیمی وگروه از اهداف مهمی است که این جشنواره دنبال می کند ما بعضا مشاهده می کنیم که جوانان ما در مسابقات ورزشی انفرادی موفق عمل می کنند ولی در کار تیمی چندان موفق نیستند و این اهمیت یادگیری مشارکت در کار گروهی از دوران کودکی را نشان می دهد.

وی توجه به خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی را از اهداف مهم دیگر جشنواره جابربن حیان برشمرد و گفت: دانش آموزان از دوران پیش دبستانی و ابتدایی که شخصیتشان در حال شکل گیری است باید ایده پردازی داشته باشند و خلاقیت خود را نشان دهند تا در سنین بالا بتوانند از شخصیت های علمی برجسته کشور شوند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر به دلیل گسترش فضاهای غیر رسمی آموزشی و برخی آزمون ها انگیزه تحصیل را در دانش آموزان دوره ابتدایی کم کرده است و این قبیل جشنواره در صدد است میزان انگیزه و علاقه دامش آموزان را برای حضور در کلاس درس و تحصیل بیشتر کند و هر اندازه ما در این افزایش انگیزه موفق عمل کنیم به همان اندازه آینده کشور تضمین خواهد شد.
پاشایی تاکید کرد: در مقطع ابتدایی به هیچ عنوان کار رقابتی و کسب مقام مدنظر آموزش و پرورش نیست و مربیان و معلمان ما باید همانند سرمربی تیم ورزشی به دانش آموزان در جهت گیری و مسیریابی کمک کنند.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش به لحاظ ماموریت و رسالت اصلی خود می تواند استعدادهای برتر را در این جشنواره شناسایی کند و پرورش دهد و در سنین و مقاطع تحصیلی بالاتر به بنیاد ملی نخبگان تحویل دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار