در راستای ساماندهی فعالیت های مراکز پیش دبستانی

جلسه مشترک بین آموزش و پرورش و اداره بهزیستی دلیجان برگزار شد

اراک(پانا)- در راستای ساماندهی فعالیت های مراکز پیش دبستانی، جلسه مشترکی با حضور سرپرست آموزش و پرورش و ‌رئیس اداره بهزیستی، معاون پشتیبانی مدیریت، کارشناسان اداری آموزش و پرورش و بهزیستی برگزار شد .

کد مطلب: ۸۴۷۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
جلسه مشترک بین آموزش و پرورش و اداره بهزیستی دلیجان برگزار شد

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دلیجان در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از تعامل سازنده اداره بهزیستی با آموزش و پرورش گفت: دوره پیش دبستانی از اولویت‌های مهم و حساس در آموزش و پرورش بشمار می رود.

مهدی دلاوری افزود: تجارب نشان می دهند کودکانی که دوره آموزش های پیش دبستان را گذرانده اند، نسبت به کودکان دیگر دارای رشد کلامی بهتر هستند، چون گنجینه لغات آنان به علت معاشرت با گروه همسن بیشتر شده است، علاوه بر آن سازگاری اجتماعی بهتری دارند .

وی بیان کرد: باید مربیان مراکز پیش دبستانی چه در حوزه آموزش و پرورش و چه در حوزه بهزیستی آموزش های لازم و ضروری را ببینند تا بتوانند جوابگوی نیازهای نوآموزان باشند .

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دلیجان نیز در خصوص هماهنگی های انجام شده با دانشگاه علمی کاربردی اراک و آموزش های ضروری به مربیان پیش دبستانی گفت: طبق جلسات مختلف مقرر شد مدرسان جهت آموزش مربیان پیش دبستانی به شهرستان اعزام و دوره آموزشی به مدت 90 ساعت برگزار شود.

رضا رحیمی افزود: این دوره آموزشی شامل روانشناسی رشد، شیوه های قصه گویی، بازی و اسباب بازی، آشنایی با اختلالات عاطفی و رفتاری، آموزش مفاهیم اجتماعی و دینی، آشنایی با کمک های اولیه، بیماری های شایع کودکان می شود .

در این جلسه معاون پشتیبانی، کارشناس آموزش ابتدایی و پیش دبستانی و کارشناس آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش دلیجان در خصوص مسائل و موارد مطرح شده مطالبی بیان نمودند و موارد ذیل به تصویب رسید .

مقرر شد قراردادی در خصوص مراکز پیش دبستانی بین آموزش و پرورش و اداره بهزیستی منعقد همچنین نوآموزان پیش دبستانی جهت انجام تست به پایگاه سنجش معرفی شوند.

همچنین مربیان و موسسان مراکز پیش دبستانی نسبت به دریافت کد سناد و دریافت مجوز از آموزش و پرورش اقدام نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار