تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر اجرای جدی دستورالعمل انضباط بخشی موتوسوران

مشهد (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بر اجرای جدی دستورالعمل انضباط بخشی موتور سیکلت سواران تاکید کرد و گفت بر اساس آمار راهنمایی و رانندگی در عین کاهش ۱۳ درصدی تلفات رانندگی طی سه ماهه امسال در مشهد سهم موتورسوران از این تلفات افزایش یافته است.

کد مطلب: ۸۴۷۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر اجرای جدی دستورالعمل انضباط بخشی موتوسوران

محمد مقدوری در جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل و ترافیک استان افزود : چنانکه سال قبل نیز سهم موتورسواران از متوفیان حوادث رانندگی در مشهد 35درصد و سهم عابران پیاده 51درصد بوده است .
وی گفت : از این پس دستورالعمل انضباط بخشی موتورسواران با جدیت توسط پلیس راهورو همچنین موضوع مشارکت شرکت های بیمه ای برای کاهش حوادث رانندگی باید پیگیری و عملیاتی شود و صداوسیما در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی , بیش ازپیش فعال باشد.
وی با اشاره به حادثه خیز بودن محور کاهک- سبزوار- نیشابورگفت : آمار بالای حوادث رانندگی در این محور به دلیل خطای انسانی ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان و واژگونی خودروهاست.
معاون با قدردانی از اقدامات صورت گرفته برای ارتقاء ایمنی این محور گفت : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و آستان قدس رضوی اقدامات خوبی برای صدورمجوز و احداث مجتمع های بین راهی در این محور انجام داده اند ولی لازم است برای احداث توقفگاه هایی با طراحی سبک تر نیز سریعتر برنامه ریزی شود.
وی عنوان کرد : گرچه آمارمتوفیان حوادث رانندگی در استان روبه کاهش است , ولی وجود این تعداد تلفات رضایت بخش نیست و جان یک نفر هم به دلیل حوادث رانندگی نباید به مخاطره بیافتد. .
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در این جلسه اعلام کرد : طی 2سال گذشته , موافقت اصولی برای احداث 150مجتمع بین راهی در استان صادر شده و 26مجتمع در دست اجراست.
در این جلسه همچنین طرح ایمن سازی تقاطع خیابان کاشمر با مسیر راه آهن در شهر نیشابور نیز بررسی و نظر شورای همتای نیشابور مبنی بر محدودیت زیرگذر سواره به تصویب رسید.
بر این اساس ، زیرگذر مذکور صرفا برای تردد عابرین پیاده مورد استفاده قرار می گیرد.
همچنین , معابر پیشنهادی این شهر برای مدیریت پارک حاشیه ای به تصویب شورای همتا رسید..

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار