شورای رقابت خبر داد

احتمال افزایش مجدد قیمت خودرو

تهران (پانا) - رئیس شورای رقابت از احتمال افزایش مجدد قیمت خودروها خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۷۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
احتمال افزایش مجدد قیمت خودرو

به گزارش صدا و سیما، رضا شیوا با اشاره به اینکه قیمت‌ها را نباید بی‌ضابطه افزایش داد، گفت: قرار است هفته آینده در شورای رقابت بحث کنیم و شاید به این جمع‌بندی برسیم که از بانک مرکزی بخواهیم سبد خودروهایی را که برای آن دستور‌العمل قیمت ارائه می‌کنیم میزان تغییرات را در این چند ماه اندازه‌گیری شود و با توجه به درصد تغییرات و فرمول‌هایی که وجود دارد به قیمت خودروها اضافه شود و این کار، علمی و منطقی است.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه در وضع کنونی باید نظارت کامل را بر روی همه موارد داشته باشیم، افزود: میزان افزایش تورم بر هر نوع خودروی تولید داخل را به طور جداگانه از بانک مرکزی استعلام می‌گیریم و متناسب با آن به قیمت خودروها اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وقتی اقتصاد از حالت تعادل خارج می‌شود فرمول‌ها هم با حالت عادی متفاوت است، گفت: در فرمول، تورم بخشی را در نظر می‌گیریم و بهره‌وری 2 درصد به نفع مصرف‌کننده را از آن کسر می‌کنیم. بهبود کیفیت خودروها را هم در قیمت‌گذاری در نظر می‌گیریم اگر کیفیت، بهتر شده باشد 3 درصد اضافه و اگر بهتر نشده باشد 3 درصد از قیمت کم می‌شود.

رئیس شورای رقابت افزود: خودروسازان تولید خود را کم نکرد‌ه‌اند اما تقاضا افزایش یافته است و برخی مردم تنها به عنوان سرمایه‌گذاری خودرو می‌خرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار