با حضور معاون رئیس جمهوری و استاندار فارس؛

اقامتگاه بوم گردی سرای همایونی شیراز افتتاح شد

شیراز (پانا) -– بنای "سرای همایونی" شیراز با اعتبار بالغ بر 950 میلیون تومان مرمت و به عنوان اقامتگاه بوم‌ گردی به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۸۴۷۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
اقامتگاه بوم گردی سرای همایونی شیراز افتتاح شد

اقامتگاه بوم‌ گردی "سرای همایونی" شیراز با حضور علی ‌اصغر مونسان معاون‌ رئیس ‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری و اسماعیل تبادار استاندار فارس افتتاح شد.

عمارت سرای همایونی در بافت تاریخی و گردشگری شهر شیراز در همجواری نارنجستان قوام، خانه زینت‌الملک، مسجد و خانه نصیرالملک و بازار وکیل واقع شده است.

مرمت این بنا در بهار سال ۱۳۹۷ بعد از یک سال کار شبانه‌روزی با ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار به پایان رسید؛ در مرمت این بنا از هنرهای معماری خالص و ناب ایرانی استفاده شده است.

این بنا ۲۷۰ متر مربع مساحت و ۴۵۰ متر مربع زیربنا دارد و در بافت تاریخی شیراز قرار گرفته که یادآور کوچه ‌پس‌ کوچه‌ های تاریخی شهر هستند.

معاون‌ رئیس ‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری در آیین افتتاح این اقامتگاه بوم گردی با تاکید بر نقش اثر بخش طرح بازآفرینی شهری توسعه گردشگری، گفت: باید تلاش کنیم تا مناطق مختلف ما از نظر کیفیت شهری ارتقا یابد و با تحقق این مورد، سرمایه گذاران نیز برای سرمایه گذاری در زیرساخت های گردشگری رغبت بیشتری نشان خواهند داد.

مونسان با تاکید بر تفاهم نامه منعقد شده توسط سازمان میراث‌ فرهنگی برای رسیدن به اشتغال فراگیر و تحقق ۱۵۷هزار شغل با بهره‌مندی از ظرفیت‌ های سازمان متبوع خود، افزود: احیای بناهای تاریخی و گسترش اقامتگاه‌های بوم‌گردی عامل مهمی برای اشتغال‌آفرینی و ایجاد ارزش افزوده از مسیر گردشگری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار