معاون آموزش ابتدایی سیستان و بلوچستان:

اولویت معاونت ابتدایی در سال تحصیلی جدید پوشش 100درصدی پیش دبستانی در مناطق محروم و دوزبانه است

زاهدان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی سیستان و بلوچستان گفت: جذب نوآموزان در دوره ی پیش دبستانی براساس شیوه نامه اجرایی به دو شیوه دولتی با مشارکت مردم و غیردولتی طبق قوانین مربوطه خواهد بود.

کد مطلب: ۸۴۷۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اولویت  معاونت ابتدایی در سال تحصیلی جدید پوشش 100درصدی  پیش دبستانی در مناطق محروم و دوزبانه است

زهرا برهان‌زهی در رابطه با پوشش تحصیلی، دوره‌ی پیش دبستانی در سال تحصیلی 97-96 اظهار کرد: در زمینه پوشش تحصیلی بویژه در مناطق محروم و روستایی، با حمایت دولت موفقیت های زیادی حاصل شده که در این راستا پوشش پیش دبستانی در استان به 80% و 10% بیشتر از میانگین کشوری می باشد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل این موفقیت بی نظیر را حاصل تلاش همکاران و حمایت دولت از مناطق محروم، روستایی و عشایری عنوان کرد.

برهانزهی ادامه داد: جذب نوآموزان در دوره ی پیش دبستانی براساس شیوه نامه اجرایی به دو شیوه دولتی با مشارکت مردم و غیردولتی طبق قوانین مربوطه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: براساس تفاهم نامه منعقدشده بین دفتر پیش دبستانی وزارت و معاون آموزش ابتدایی استان، در سال تحصیلی 98-97، 86% از نوآموزان باید وارد چرخه آموزش شوند.

زهرا برهانزهی تصریح کرد: خوشبختانه کماکان دولت از مناطقی که دارای ضریب محرومیت آموزشی هستند و خانواده ها تمکن مالی خوبی ندارند حمایت می کند.

برهانزهی پوشش 100درصدی دوره ی پیش دبستانی در مناطق محروم و دوزبانه را یکی از اولویت های کاری معاونت آموزش ابتدایی در سال تحصیلی جدید بیان کرد.

در ادامه جلسه گرگیج رئیس اداره مشارکتهای مردمی اداره کل، ضمن تأکید بر جذب حداکثری نوآموزان در دوره ی پیش دبستانی گفت: افزایش نرخ جذب و ارتقاء کیفیت آموزشی در دوره ی پیش دبستانی جز با مشارکت و بهره مندی از فرصت های ملی ، استانی و منطقه ای میسر نخواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار