مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران:

مدیران مدارس خاص از ظرفیت علمی این مدارس به نفع کشور بهره‌گیری کنند

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران گفت «در مدارس خاص، توقعات هم تغییر می‌کند و نیاز به مدیرانی با شاخص‌های بالای مدیریتی است که باید از ظرفیت توانایی، خلاقیت و دانایی موجود، حداکثر استفاده را برند.»

کد مطلب: ۸۴۶۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس خاص از ظرفیت علمی این مدارس به نفع کشور بهره‌گیری کنند

عسکری نیکزاد در نشست شورای مدیران مدارس استعدادهای درخشان که با حضور رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در باشگاه فرهنگیان شهرستان ساری در حال برگزاری است، سه خصیصه دانایی، توانایی و خلاقیت را برای مدیران ضروری دانست و اظهار کرد: «دانایی، علم آموزش و علم مدیریت است.»

او‌ افزود: «در علم آموزشی سه موضوع طراحی، تدریس و ارزیابی و در علم مدیریت سه موضوع برنامه‌ریزی، اجرا و بازخورد اهمیت دارد.»

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بر برنامه ریزی بلندمدت بر اساس برنامه های میان‌مدت و کوتاه‌مدت برای مدیران تأکید کرد و ادامه داد: «این چرخه همواره ادامه دارد و هر لحظه به‌روز می‌شود.»

نیکزاد «بهره‌وری» را واژه‌ای با معنای ایده‌آل برشمرد که دائم در حال ارتقا است و اثربخشی به معنای انجام کارهای درست و کارایی به معنای انجام درست کارها را در بهره‌وری مهم برشمرد و تصریح کرد: «این دو عامل، به به‌روز شدن بهره‌وری در فضای مدیریتی می‌انجامد.»

او «خلاقیت» را ذاتی و اکتسابی دانست و گفت: «در مدارس خاص، توقعات هم تغییر می‌کند و نیاز به مدیرانی با شاخص‌های بالای مدیریتی است که باید از ظرفیت توانایی، خلاقیت و دانایی موجود، حداکثر استفاده را برند.»

نیکزاد بر برخورداری مدیران و معلمان از ارتباط عاطفی و انسانی با دانش‌آموزان، تأکید و بیان کرد: «نگاه مثبت یا منفی مدیران و معلمان مسیر دانش‌آموز را تغییر می‌دهد.»

او افزود: «مدیران مدارس استعدادهای درخشان دقت کنند که تمامی فعالیت‌هایشان زیر نظر اداره کل آموزش و پرورش و اداره‌های شهرستان‌ها باشد تا آسیب نبینند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار