معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت:

اجرای طرح آموزش عملی نماز کلید بهشت در شهرستانهای استان تهران

تهران (پانا)- معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران از تشکیل کمیته اجرایی طرح آموزش عملی نماز کلید بهشت در شهرستانهای استان تهران ودر سال 97 خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۶۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح آموزش عملی نماز کلید بهشت در شهرستانهای استان تهران

شهریاری درسخنانی با اشاره به بخشی ازپیام مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درمورد اهمیت و ارزش نماز اظهارکرد: التزام به نمازهای پنجگانه، سبب فضیلت روان و قدرت روحی می گردد و انسان را از ارتکاب گناه و رفتار ناشایسته باز می‌دارد و نیروی تقوا را در روان انسانی قوی‌تر می‌کند.

وی در ادامه با تاکید بر این که نماز، کلید دروازه بهشت است،افزود: هدف آفرینش انسان برای بندگی و معرفت خدای متعال است و در سایه پرستش خداوند است که انسان به کمال و مقام قرب الهی می‌رسد.

شهریاری نماز را بهترین صورت اظهار عبودیت و بندگی خالق متعال دانست و گفت: آیات و روایات متعددى دلالت بر نقش کلیدى نماز وجود دارد که از جمله آنها ،این که پیامبر اکرم (ص) فرمودند، در قیامت اول چیزى که مورد پرسش قرار مى‌گیرد نماز است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در ادامه تاکید کرد: مرحله نخست طرح آموزش عملی " نماز کلید بهشت" با هدف تقویت و تعمیق فرهنگ صحیح خوانی نماز در سال 1396 با مشارکت ستاد اقامه نماز استان بصورت آزمایشی در آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان برای 106 آموزش دهنده و دو هزار و 240 سوادآموز اجرا گردید که نتایج موفقیت آمیزی هم در بر داشت.

شهریاری با تاکید بر اینکه این طرح امسال یکی از برنامه های اصلی سازمان نهضت سوادآموزی می‌باشد، تصریح کرد: ترتیبی اتخاذ گردیده تا در سال 97 نیز پنجاه درصد از سوادآموزان و آموزش دهنده‌ها در این طرح شرکت نمایندو اهداف پیش بینی شده محقق و فرهنگ درست خوانی نماز در جامعه گسترش یابد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دوره آموزشی طرح با مشارکت آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز بصورت همزمان در روزهای هفدهم و هجدهم شهریور ماه جاری برای 400 نفر آموزش دهنده با استفاده از اساتید متخصص بومی درهفت منطقه به مدت شانزده ساعت برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار