به مناسبت کسب رتبه سوم قهرمانی پسران پیشتاز استان سمنان در مسابقات مهارت های تشکیلاتی سازمان دانش آموزی کشور؛

پیام تبریک مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به پیشتازان استان سمنان

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، کسب رتبه سوم کشوری تیم صف جمع و رژه دانش آموزان پیشتاز استان سمنان از بین استان های کشور در اردوی ملی پیشتازان در اردوگاه شهید باهنر تهران را تبریک گفت.

کد مطلب: ۸۴۶۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
پیام تبریک مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به پیشتازان استان سمنان

محمد دستورانی، برگزاری اردوهای ویژه دانش آموزان عضو سازمان را زمینه ای برای افزایش توانمندی و مهارت آموزی این قشر دانست و افزود: اینگونه فعالیت ها به ویژه در زمینه آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان نقش بسیار مثبتی ایفا می کنند و در نهایت این آموزش ها به تربیت دانش آموزی مشارکت جو و مشارکت پذیر منجر می شود.

وی با بیان اینکه سازمان دانش آموزی می تواند کمک بسیاری به جامعه کند؛ چرا که در بطن فعالیت های خود، امید اجتماعی، نشاط اجتماعی و اعتماد اجتماعی را به همراه دارد، اظهارکرد: سازمان دانش آموزی، بهترین ظرفیت برای آموزش مهارت های زندگی و اجتماعی دانش آموزان در قالب فعالیت های گروهی، اردویی و اجتماعی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، با عنوان این مطلب که نیاز اصلی جامعه دانش آموزی در عصر حاضر، یادگیری مهارت های زندگی و اجتماعی است، اظهارکرد: اگر دانش آموز مهارت های زندگی را بیاموزد و با مهارت اجتماعی آشنا شود، مطمئنا جامعه پذیر می شود.

دستورانی، یکی از مولفه‌های مهم اردوهای سازمان دانش آموزی را رقابت‌های گروهی به عنوان یکی از رویکردهای اصلی در آموزش و پرورش دانست و گفت: نقطه عطف اردوهای سازمان دانش آموزی در این است که دانش آموزان در رقابت‌های گروهی مورد ارزیابی قرار گرفته و از ارزیابی های انفرادی در این اردوها پرهیز می شود.

شایان ذکر است: در این دوره از اردو ها تعداد ۳۵ دانش آموز در ۵ تیم ۷ نفره توسط ارزیابان استانی از سراسر استان انتخاب و پس از گذراندن دوره های آموزشی و برگزاری پیش اردوی دو روزه در رقابت های کشوری حضور یافته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار