پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه به انسداد درب‌های باغ ملی

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه درباره چرایی بسته شدن درب باغ ملی و تذکر یکی از اعضای شورای شهر تهران برای تسهیل استفاده شهروندان از مجموعه باغ ملی توضیحاتی ارائه داد.

کد مطلب: ۸۴۵۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه به انسداد درب‌های باغ ملی

‌‎بهرام قاسمی در گفت‌وگو با پانا درباره تذکر احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران برای تسهیل استفاده شهروندان از مجموعه باغ ملی گفت: پیش از این قرار بود به جز ساختمان شماره یک وزارت امور خارجه، مابقی ساختمان‌ها در قالب یک مجموعه تجمیع شود. شاید امضای تفاهم‌نامه (بین وزارت خارجه و چند دستگاه دولتی) مربوط به اواخر دهه هفتاد باشد که قرار بود مجموعه ساختمان‌های مناسبی برای وزارت امور خارجه ساخته شود. می‌گویند مکانی که در آن زمان برای استقرار ساختمان‌های وزارت امور خارجه مطرح شد، بخشی از نمایشگاه بین‌اللملی تهران بود که موضوع آن پیگیری نشد یا شاید با آن مخالفت شد و طبیعتا هم در نهایت انجام نشد.

‌‎وی با بیان اینکه مجموعه ساختمان‌های وزارت امور خارجه به دلایل مختلف وضع خوبی ندارد و در جای خوبی هم قرار ندارند، گفت: بسیاری اعتقاد دارند به لحاظ تاریخی ساختمان شماره یک و دفتر وزیر امور خارجه باید به شکل فعلی خود باقی بمانند. اما ما به لحاظ دسترسی به بزرگراه‌ها و نزدیکی به هتل‌ها مشکل داریم به‌طوری که در ایامی از سال که شهر پر ازدحام و شلوغ‌تر است و هیأت‌های خارجی می‌آیند، با سنگینی ترافیک و ازدحام جمعیت شاهد صحنه‌های خوبی در اطراف ساختمان‌های وزارت امور خارجه نیستیم.

‌‎قاسمی تصریح کرد: شهرداری تهران در سال 92 و در دوره مدیریت قبلی شهرداری، میدان مشق و خیابان 30 تیر را سنگفرش کرد. بعد از اینکه سنگفرش شد قرار بر این شد تا شهرداری، درب باغ ملی را در یک ساعت مشخصی از روز مشروط بر اینکه تعدادی نگهبان برای آنجا پیش‌بینی شود، ببندد که این مسئولیت بر عهده شهرداری قرار گرفت اما ظاهرا شهرداری نیروی انسانی لازم و مد نظر و وعده داده شده خود را نتوانست تامین کند، بنابراین وزارت امور خارجه نیز مجبور بود به دلایلی ساعتی زودتر درب باغ ملی را ببندد از این لحاظ تذکر آقای مسجد جامعی درست است ولی مشکل این است که ملزومات این کار از سوی شهرداری تهران فراهم و انجام نشده است.

‌‎سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: البته در مقطعی و به دلایلی تعدادی از درب‌های منتهی به ساختمان‌ها و مجموعه این منطقه نیز بسته شد، اما هم اکنون همه درب‌ها باز و قابل تردد است.

‌‎وی خاطرنشان کرد: موضوع جابجایی ساختمان‌ها هنوز به جایی نرسیده و این ایده‌ها عملی نشده است، چون کسی ساختمانی نساخته و به ما تحویل نداده است. قرار بود شهرداری بنائی مناسب برای وزارت امورخارجه بسازد و تحویل دهد. البته در حد سخن پیشنهاداتی هم به دادند اما پیشنهادات مطلوب و قابل‌ توجه نبود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار