پیام وزیر آموزش وپرورش به مناسبت برگزاری هفتمین جشنواره کشوری جابربن حیان

بطحایی: ایجاد بسترهای پژوهش را باید در دوران کودکی دنبال کرد

تبریز (پانا)- وزیر آموزش وپرورش به مناسبت برگزاری هفتمین جشنواره دانش آموزی جابربن حیان در پیامی تاکید کرد که جشنواره جابربن حیان امر یاددهی و یادگیری را در بستر های متناسب با دوران کودکی و اصول یادگیری پایدار دنبال می کند.

کد مطلب: ۸۴۵۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: ایجاد بسترهای پژوهش را باید در دوران کودکی دنبال کرد

سید محمد بطحائی در پیامی به‌مناسبت برگزاری هفتمین جشنواره دانش‌آموزی جابربن حیان در تبریز پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

تربیت همه‌جانبه و متوازن دانش‌آموزان در ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین، مهم‌ترین ماموریت نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران است. بدین منظور تلاش می‌شود در برنامه‌های درسی ، برنامه‌های آموزشی و پرورشی فرصت و شرایط لازم برای دانش‌آموزان فراهم گردد تا با بهره‌گیری از توانایی‌های خود، هدایت و راهنمایی معلمان‌، حمایت و پشتیبانی‌های والدین، استعدادهای خود را شکوفا نمایند.

دوره ابتدایی دوره پایه‌گذاری شخصیت و کسب مجموعه مهارت‌های پایه برای برخورداری از ظرفیت‌های رشد و کمال در دوره‌های مختلف زندگی است. از این روست که دوره ابتدایی را دوره حساس رشد نامیده‌اند و در طول تاریخ در جوامع مختلف توجه ویژه‌ای به این دوره شده است. اولویت تربیت ابعاد مختلف دانش‌آموزان در این دوره، وزارت آموزش وپرورش را برآن داشته است تا برنامه های شوق‌انگیز متناسب با ویژگی‌های رشدی آنان را پیش بینی واجرا نماید.

جشنواره جابربن حیان یکی از برنامه های ارزشمند دوره ابتدایی است که نمود عینی تدریس و یادگیری پژوهش محور است و ما بر آن هستیم با توجه به رویکردهای نوین تعلیم و تربیت و با در نظر داشتن اقتضائات دوره ابتدایی، امر یاددهی و یادگیری را در این دوره بر بسترهای متناسب با دوران کودکی و اصول یادگیری پایدار دنبال نماییم. این برنامه می‌تواند خلأهایی که در فرآیند آموزش و یادگیری دانش آموزان وجود داردو کمتر مشارکت فعال آنان را مورد توجه قرار می‌دهد پوشش داده و ما را در تامین شایستگی‌های پایه و عمومی که در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش از جایگاه واهمیت بالایی برخوردار است، کمک نماید.

لازم می دانم ابتدا از تلاش‌های دانش‌آموزان در این فعالیت علمی و خلاقانه ، سپس از همت والای معلمان و مدیران گرامی مدارس و سایر همکارانم در حوزه ستادی و استان ها که قطعا بدون کوشش آنان، این برنامه فاخر به انجام نمی‌رسید، قدردانی نمایم.

سیدمحمد بطحایی

وزیر آموزش وپرورش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار