معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان

سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان

گرگان (پانا) - تجاری سازی فضاهای مازاد آموزشی یک تکلیف قانونی است و عدم اجرای آن پذیرفتنی نیست.

کد مطلب: ۸۴۵۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان

سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان در دفتر معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان با موضوع توزیع سرانه دانش آموزی، گزارش وضعیت بند هـ تبصره 9 قانون بودجه با موضوع تجاری سازی فضاهای مازاد آموزشی، گزارش وضعیت مدرسه نمونه دولتی امام علی (ع) محمد آباد و شورای پشتیبانی سواد آموزی استان گلستان برگزار شد.

علی اصغر طهماسبی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان در این جلسه گفت: دغدغه همه ما باید پیگیری مطالبات اجتماعی مردم و حل مسائل و مشکلات آنان باشد. وی ادامه داد: آموزش و پرورش در همه دولت ها بستر ساز بوده است و باید مطالبات بر حق فرهنگیان عزیز با استفاده از ظرفیت های قانونی پیگیری شود و نیز همه مسئولین باید دست به دست یکدیگر داده و در کنار هم، به بر طرف کردن مشکلات مردم و پی گیری مطالبات آنان همت کنند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های مجمع خیرین مدرسه ساز، از مدیر کل آموزش و پرورش گلستان نیز به جهت پی گیری های مجدانه مسائل مرتبط با آموزش و پرورش، تعامل با فرمانداران، استانداری و نیز اقدامات صورت گرفته در حوزه سواد آموزی تشکر و قدر دانی کرد و با اشاره به مدرسه خیر ساز امام علی (ع) در روستای محمد آباد اظهار داشت: در این پروژه، ما در برابر یک عمل انجام شده قرار داریم زیرا مطابق با شرایط آن زمان، خیر محترم مدرسه ساز، اقدام به ساخت مدرسه نموده است اما تعدادی از خانواده ها به دلیل مشکلات ترافیکی و سرویس مدارس دانش آموزان هنوز نگرانی دارند از این رو این موارد باید با همکاری پلیس راهور، حل و فصل و سرویس مدارس نیز سازماندهی شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان همچنین از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان خواست تا برای رفع دغدغه مردم محمدآباد ساخت مدرسه 3 کلاسه محمد آبادرا تسریع نموده و در اولویت قرار دهند.

طهماسبی در ادامه افزود: مدرسه ایرانشهر گرگان به عنوان یک نماد ماندگار بوده و به هیچ وجه نباید از این ظرفیت به عنوان یک فضای اداری استفاده شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان در ارتباط با موضوع تجاری سازی فضاهای مازاد آموزشی و دستور استاندار گلستان اظهار داشت: این موضوع منطبق با قانون بوده و چون مورد تاکید استاندار محترم نیز هست باید اجرا شده و هیچ عذری از سوی فرمانداران و شهرداران در زمینه عدم اجرای این قانون پذیرفتنی نیست.

احسان گوهری راد، مدیر کل آموزش و پرورش گلستان نیز ضمن تشکر از استانداری و به ویژه استاندار محترم گلستان بابت حمایت از آموزش و پرورش در بحث تجاری سازی فضاهای مازاد آموزشی گزارشی از وضعیت به کار گیری نیروی انسانی دربحث آزمون استخدامی ماده 28 و پیگیری مطالبات حق التدریسی ها و پیش دبستانی ارائه نموده و ادامه داد: در بحث تجاری سازی فضاهای مازاد آموزشی و تاکیدو دستور صریح استاندار محترم برای طرح 33 نقطه در جلسه آتی شورای آموزش و پرورش، با وجود انجام 80 درصد از کار ولیکن در بعضی از شهرستان ها هنوز ناهماهنگی هایی وجود دارد که از مجموعه استانداری رفع ابهام برای مسئولین این شهرستان ها را خواستاریم.

گوهری راد، میزان هزینه انجام شده برای مدرسه نمونه دولتی امام علی(ع) را حدود 5/5 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ضمن تشکر از خیر محترم جناب آقای مصلی نژاد بابت ایجاد این مدرسه با بالاترین استاندارد و به عبارتی بهترین مدرسه در شمال کشور باید به اطلاع خانواده های محترم برسانم که هدف همه ما رفع دغدغه های آنها و افزایش کیفیت آموزشی برای دانش آموزان عزیز ماست.

قدرت الله نظری، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش گلستان نیز در این جلسه با اشاره به ماده 4 وظایف و اختیارات شورای آموزش و پرورش که توزیع سرانه را از حدود اختیارات این شورا می داند، گزارشی از وضعیت توزیع سرانه دانش آموزی را به شرح ذیل ارائه نمود:

تعداد مدارس مشمول سرانه دولتی ç 2043 واحد

تعداد دانش آموزان مشمول سرانه دولتیç 252352 دانش آموز

ابتدایی ç 160079دانش آموز

استثنایی ç 1755 دانش آموز

فنی و حرفه ای ç 5054 دانش آموز

کاردانش ç 7663 دانش آموز

کشاورزی ç 179 دانش آموز

متوسطه دوره اول ç 59693 دانش آموز

متوسطه عمومی ç 17929 دانش آموز

تعداد مدارس مستقل مشمول سرانه دولتیç 1715واحد

تعداد مدارس ضمیمه مشمول سرانه دولتیç 328 واحد

تعداد مدارس مستقل دارای زیر 50 نفر دانش آموز ç 373 واحد

نظری نرخ سرانه برای هر دانش آموز را 19170 ریال عنوان کرد و گفت: اولین مرحله توزیع سرانه دانش آموزی به میزان 6 میلیارد ریال به زودی انجام خواهد شد.

بهجت تربتی نژاد مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان در این جلسه، ویژگی های پروژه 16 کلاسه بنیاد فرهنگی مصلی نژاد را به صورت زیر برشمرد:

1- معماری و امکانات منحصر به فرد این پروژه در شمال کشور
2- 5600 متر مربع مساحت کل زمین
3- 2700مترمربع فضای آموزشی
4- 200مترمربع فضای جانبی (سرویس بهداشتی وسرایداری نگهبانی )
5- 800مترمربع سالن ورزشی مفروش به کف پوش ضربه گیر (با امکانات بسکتبال -هندبال- فوتسال ) باظرفیت 100تماشاچی- دارای اتاق های اداری وسرویس و دوش حمام
6- مجهز به آزمایشگاه شیمی - فیزیک و زیست

7- کتابخانه تخصصی واستاندارد

8- سالن همایش با ظرفیت 160 نفر


9- 16کلاس استاندارد با ظرفیت30صندلی


10-کلیه کلاس ها و فضاها مجهز به سیستم گرمایشی (شوفاژ) وسرمایشی(اسپیلت)


11-دارای پله خروج اضطراری وامکانات اطفاءحریق


12- نصب تندیس شخصیت ها ومشاهیربراساس موضوع کلاس ها وآزمایشگاه در راهرو و سالن

طبقات

- محوطه حیاط آسفالت


14-تعدادطبقات: همکف- طبقه اول و دوم


15-دارای کارگاه کامپیوتر


16- مبلغ هزینه شده تا پایان پروژه بالغ بر55میلیارد ریال

ستار بردی فجوری معاون نهضت سواد آموزی اموزش و پرورش گلستان نیز در این جلسه اظهار داشت: استان گلستان در مجموع شاخص ارزیابی فعالیت ها، موفق به کسب رتبه خیلی خوب و شایسته تقدیر از سوی علی باقر زاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی شده است. فجوری گزارش سیاست ها و برنامه های سال 1397 نهضت سواد آموزی استان گلستان را به صورت زیر برشمرد:

تشکیل کمیته روستایی سواد آموزی ( متشکل از روحانی محل، مدیر مدرسه، دهیار، شورا، مرکز بهداشت، تحصیل کرده های محل و...

پیگیری تفاهم نامه با سایر دستگاه ها.( ستاد اقامه نماز، کمیته امداد حضرت امام(ره)، مرکز بزرگ اسلامی، امور مساجدو...)

اجرای طرح نماز کلید بهشت در همه شهرستان ها

برگزاری دوره آموزشی توانمند سازی آموزش دهنده ها در شهرستان ها و از طریق جهاد دانشگاهی.

آموزش کشاورزی به زبان ساده در قالب کتب جدید و در 3شهرستان

توسعه مراکز یادگیری محلی و به روز رسانی فعالیت 7 مرکز یادگیری موجود.

اجرای طرح آموزش ICDL در شهرستان گنبدکاووس

اجرایحلقه های کتابخوانی.

اجرای طرح خواندن با خانواده.

برگزاری یادواره 177 شهید سواد آموزی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار