درنشست هیئت امنای قاسم انوارعنوان شد:

زادگاه خاتم الشعرای ایران توجه مسئولان را می‌طلبد

تربت جام (پانا)- نشست هیئت امنای آرامگاه قاسم انوار با فرماندار تربت جام برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۵۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
زادگاه خاتم الشعرای ایران توجه مسئولان را می‌طلبد

فرماندار تربت جام با اشاره به ویژگی های تاریخی بودن روستای لنگر تربت جام گفت: منطقه تاریخی لنگر و زادگاه خاتم الشعرای ایران با داشتن مفاخری همچون سید قاسم انوار، عبدالرحمان جامی و هاتفی خرگردی یکی از روستاهای شاخص گردشگری است که باید بیشتر توجه شود.

مرتضی حمیدی، که در جلسه هیات امنای سید قاسم انوار حضور داشت به خبرنگارپانا،گفت : متاسفانه میراث فرهنگی کمتر به این منطقه توجه داشته که این عملکرد نقد بزرگی است و لازم است معتمدین روستا، دهیاری و اعضای شورای روستا بیشتر مطالبه گری کنند تا توسعه روستا با گردشگری شکل بگیرد

وی از مشارکت مردم و عملکرد هیأت امنا قاسم انوار، شورا و دهیاری در ایجاد سیستم روشنایی و نصب دوربین مداربسته تقدیر کرد و افزود : توسعه روستا بدون مشارکت مردم در کمک به این بقعه متبرکه میسر نخواهد بود و لازم است مردم این منطقه تاریخی خرگرد جام بر ایجاد «بوم گردی» توجه کنند و کشاورزی برای این منطقه مقرون به صرفه نخواهد بود و کشاورزان باید دندان درآمد از کشاورزی را در آورند.

فرماندار تربت جام توصیه کرد: گردشگری با درآمدهای پایدار می تواند به روستاهای این منطقه کمک کند و همایش خیرین روستا در این منطقه توانست نگاه را به خرگرد جام جلب کند و دستاوردهای خوبی برای منطقه داشت.

وی در پاسخ به در خواست هیأت امنای سید قاسم انوار بابت کمک 20میلیون تومانی سازمان میراث فرهنگی کشور به بقعه متبرکه قاسم انوارگفت: متاسفانه تاکنون این مبلغ اختصاص نیافته و لازم است شما مطالبه گری کنید و فرمانداری از شما حمایت خواهد کرد و پیگیری چنین مصوباتی نیازمند همکاری شما خواهد بود.

فرماندار تربت جام در این جلسه بر اجرای طرح هادی در این روستا تاکید کرد و گفت: اولویت اجرای طرح هادی روستای لنگر 5می باشد که بدلیل موقعیت تاریخی به رتبه اول در اجرای طرح هادی قرار می گیرد و با تصویب اعتبار این روستا در سال آینده در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفت.

گفتنی است یکی از اولویت های مهم دیگر اجرای طرح هادی مشارکت مردم است که لازم جهت عقب نشینی در طرح هادی همکاری لازم را انجام داده ودر غیر این صورت همچنان این طرح به تعویق خواهد افتاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار