مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: مدارس غیردولتی شفافیت مالی داشته باشند

تبریز(پانا) - مدیر کل دستگاه تعلیم و تربیت استان آذربایجان شرقی یادآور شد: مدارس غیردولتی و آموزشگاه های آزاد زیر نظر آموزش و پرورش بوده و نظارت بر افزایش کیفیت این مدارس در تمامی حوزه ها ضروری است.

کد مطلب: ۸۴۵۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: مدارس غیردولتی شفافیت مالی داشته باشند

جعفر پاشایی در همایش یکروزه کارشناس مسئولان و کارشناسان مشارکت های مردمی آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان صبح امروز در باشگاه فرهنیان تبریز شرایط حساس کشور را تاکید کرده و بر برنامه ریزی استراتژِیک برای عبور از مشکلات متذکر شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان دیدگاه نسبت به مدارس غیردولتی را حمایتی، همراهی و تقویت در جهت کاهش مشکلات عنوان کرد و گفت: مدارس غیر دولتی، آموزشگاه های آزاد و مدارس از راه دور برای آموزش و پرورش بوده و بازدید کیفی توسط معاونت ها از بخش های مختلف باید صورت گیرد.

وی تصریح کرد: تمامی مدارس غیردولتی موظف به داشتن برنامه هستند تا بتوانیم مطالبات خود را از این مدارس داشته باشیم و نظارت و بازدید میدانی به صورت تخصصی از این مدارس مورد تاکید است.

پاشایی با بیان اینکه مدارس غیردولتی با مشارکت مردمی ایجاد شده اند، توجه به رضایتمندی اولیا، دانش آموزان و معلمان را در این حوزه خواستار شد.

وی با اشاره به پایین بودن سطح کیفیت آموزشی و پرورشی این مدارس، بر اتقاء کیفیت آموخته های دانش آموزان تاکید داشت.

این مقام مسئول در ادامه افزود: میزان استفاده دانش آموزان مدارس غیردولتی از پژوهش سراها و مشارکت در درس پژوهی و مسابقات فرهنگی و ورزشی کم رنگ بوده و نیاز هست به این موارد رسیدگی شود.

پاشایی با تذکر نسبت به شفافیت مالی مدارس،گفت: از بکارگیری معلمان دوره ندیده و بدون گزینش خودداری شود و این مدراس در خصوص پرداختی معلمان و حق بیمه ی آنان موظف به رعایت قانون هستند تا شاهد کاهش کیفیت آموزشی نباشیم.

مدیر کل برخورد جدی با هرگونه ارتباط نامتعارف را تاکید کرده و افزود این مدارس باید در سرویس مدارس و لباس دانش آموزان قوانین مربوط به مدارس دولتی را رعایت کنند.

وی دقت در ظرفیت نوسازی مدارس، تنظیم دفاتر مالی، عدم واگذاری به غیر، ممانعت از رورد دانش آموزان مجتمع آزاد و جلوگیری از اولیا محوری این مدراس را خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار