رئیس اداره مشارکت های مردمی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

صدور مجوز مدارس غیردولتی و آموزشگاه های آزاد براساس اصول سازمانی خواهد بود

تبریز(پانا)- رئیس اداره مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: صدور مجوز برای مدارس غیرانتفاعی در سیاست جدید بر اساس توسعه متوازن، آمایش سرزمینی و نیاز جغرافیایی منطقه خواهد بود.

کد مطلب: ۸۴۵۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
صدور مجوز مدارس غیردولتی و آموزشگاه های آزاد براساس اصول سازمانی خواهد بود

همایش یکروزه کارشناس مسئولان و کارشناسان مشارکت های مردمی آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان صبح امروز در باشگاه فرهنیان تبریز برگزار شد.

نادر فکور نیا در این همایش با بیان اینکه در سال های قبل طبق بررسی های آماری وضعیت موجود تعداد مدارس غیردولتی افزایش بی رویه داشته، صدور مجوز برای مدارس غیرانتفاعی را در سیاست جدید بر اساس توسعه متوازن، آمایش سرزمینی و نیاز جغرافیایی منطقه خواهد بود.

رئیس مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان با اشاره به اصلاح تحلیلی در این حوزه، از تشکیل شورای نظارت توسط همکاری معاونت پژوهشی خبر داد و گفت: این گروه در یک کار تحقیقی از بابت استقرار استاندارد مدارس غیردولتی همکاری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در خصوص رسیدگی به تخلف مدارس غیردولتی کارگروهی تشکیل شده و با نیروهاای متخصص جز به جز به مسائل در نواحی و مناطق رسیدگی می کنند.

فکورنیا در خصوص آموزشگاه های آزاد زبان گفت: نوعی سردرگمی و بی نظمی در این مراکز مشهود است و به همین منظور هیئت ادیشه ور تشکیل یافته که طراحی الگوی علمی و چارت سازمانی را برعهدهد دارد و برای دادن مجوز مراکز آزاد زبان طبق این چارت مجوز صادر می شود.

رئیس اداره مشارکت های مردمی استان تغییر نگرش اولیا نسبت به مدارس غیردولتی را یادآور شده و گفت: متاسفانه عوامل اقتصادی و افت کیفیت باعث شده سرمایه گذاری در مدارس غیردولتی کاهش یابد و شاهد افت رغبت مردم باشیم و تنها راه برون رفت از این وضع کیفیت بخشی است.

وی افزایش کیفیت بخشی را در آموزش و پرورش، فضاهای عمومی مدارس غیردولتی و فرهنگ سازی عنوان کرد و بیان کرد: تمامی امور این مدارس توسط کارشناسان حوزه های مختلف بررسی شود و توسط کارشناسان مشارکت های مردمی در مناطق و نواحی بازخورد صورت می گیرد.

فکورنیا شفافیت در امور مالی مدارس غیردولتی را خواستار شده و از تشکیل صندوق حمایت برای مهم ترین بخش مشارکت های مردمی در بخش آموزش از راه دور در جهت توسعه آموزش های مجازی خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار