400 هزار نفر در واحدهای صنفی آذربایجان غربی فعال هستند

ارومیه (پانا)- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: 400 هزار نفر در استان به صورت مستقیم از طریق فعالیت صنفی در استان امرار معاش می کنند.

کد مطلب: ۸۴۵۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد
400 هزار نفر در واحدهای صنفی آذربایجان غربی فعال هستند

جعفرصادق اسکندری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در دیدار با مدیرکل اموزش فنی و حرفه ایی آذربایجان غربی افزود: این تعداد در 130 هزار واحد صنفی استان فعالیت می کنند که با این ارقام، بخش اصناف بزرگترین حوزه فعالیت اقتصادی استان به شمار می رود.

وی اضافه کرد: ارائه آموزش های مهارتی به ویژه در حوزه مرتبط با فعالیت اصناف، از جمله مهمترین عوامل بهبود شغلی این قشر شده و می تواند در درآمدزایی بیشتر این بخش موثر باشد.

اسکندری بیان کرد: اصناف و بازاریان در ایجاد و توسعه اشتغال در کل کشور نقش بسزایی داشته اند و ارتقای شغلی آنان، این اثرگذاری را بیشتر می کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: اصناف باید در پروسه مهارت آموزی مقررات قانونی مربوط به کسب و کار، مالیات و قوانین مربوط به تعزیرات حکومتی را یاد بگیرند تا بتوانند در قبال پیشرفت های ملی و جهانی و ارائه خدمات اینترنتی دچار ضرر و زیان نشوند.

اسکندری گفت: در صدد هستیم آموزش مهارت های مرتبط را از الزامات ورود افراد و اخذ جواز کسب تعیین کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار بیان کرد: اصلی ترین وظیفه این سازمان، ارائه آموزش های مهارتی در راستای توانمندسازی، ایجاد زمینه های اشتغال و فقر زدایی است.

محسن مددی افزود: طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار که بر مبنای شایستگی های شغلی است و کار آموزان در محیط واقعی کار آموزش های مرتبط شغلی ارائه می شود، در گذشته نیز به نام طرح استاد شاگردی به اجرا درآمده است.

وی اضافه کرد: در صدد هستیم با همکاری اصناف، زمینه اشتغال پایدار جوانان با اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کسب و کار را فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار