با تصمیم استاندار تهران

۱۲۰۰ مدرسه در استان تهران طی پنج سال نوسازی می‌شود

تهران (پانا) - با تصمیم استاندار تهران در نشستی با حضور مسئولان جامعه خیرین مدرسه ساز، نوسازی ۱۲۰۰ مدرسه در استان تهران با ورود دولت، خیرین عمومی و مردمی و محل ارزش افزوده محقق می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۵۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
۱۲۰۰ مدرسه در استان تهران طی پنج سال نوسازی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، نشستی به منظور رسیدگی به وضع مدارس فرسوده و نیاز به مقاوم سازی در شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران به ریاست محمدحسین مقیمی استاندار تهران و با حضور محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، معاونان استانداری تهران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و روسای مجمع خیرین مدرسه ساز و مدیران آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان‌های استان برگزار شد.

براساس گزارش ارائه شده در این نشست؛ ۱۴ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان تهران نیاز به مقاوم سازی دارد که ۹۵۰۰ کلاس در شهر تهران است. همچنین هفت هزار کلاس در شهر تهران باید تخریب و بازسازی شده و این عدد در شهرستان‌های استان تهران ۱۵۰۰ کلاس است.

استاندار تهران با اشاره به آمار مدارس فرسوده و نیازمند بازسازی در استان تهران گفت: برای نوسازی ۱۲۰۰ مدرسه در استان تهران، ۳۰۰ مدرسه (سه هزار کلاس) از سوی دولت،۳۰۰ مدرسه توسط خیرین مردمی،۳۰۰ مدرسه از سوی خیرین عمومی و ۳۰۰ مدرسه نیز از محل ارزش افزوده برای نوسازی مدارس استان در نظر گرفته می‌شود.

به گفته مقیمی؛ نوسازی ۱۲۰۰ مدرسه در استان تهران طی پنج سال و سالانه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان از بخش‌های دولتی،خیرین عمومی و مردمی و محل ارزش افزوده تخصیص می‌یابد.

براساس مصوبه این نشست؛ اختیار تغییر کاربری و تبدیل به احسن فضای مدارس از سوی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و شهر تهران به معاونت امور عمرانی استانداری تهران تعلق می‌گیرد.

همچنین مقرر شد؛ نشستی با حضور استاندار و شهردار تهران به منظور تحقق نوسازی و مقاوم سازی مدارس تهران برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار