غلامعلی سایه، خیر مدرسه‌ساز شهر تهران: به وصیت مادرم مدرسه ساختم

تهران (پانا) - یک خیر مدرسه ساز معتقد است پیشرفت فرهنگ هر مملکت موجب تسلط‌نیافتن سلطه‌طلبان بر آن کشور می‌شود و به همین دلیل تصمیم به ساخت مدرسه گرفته است.

کد مطلب: ۸۴۴۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
غلامعلی سایه، خیر مدرسه‌ساز شهر تهران: به وصیت مادرم مدرسه ساختم

شانزدهم آبان امسال و هم‌زمان با تولد ۸۳سالگی دکتر غلامعلی سایه، این مرد نیک‌اندیش ساخت یک مدرسه خیری را کلید زد و مراسم کلنگ‌زنی ساخت مدرسه این انسان نیکوکار در منطقه 10 تهران انجام شد.

به مؤسسات خیریه کمک می کردم؛ اما براساس وصیت مادرم مدرسه‌ساز شدم

سایه درباره انگیزه‌اش از ساخت مدرسه گفت: «اگرچه همیشه به مؤسسات خیریه کمک می‌کردم؛ اما مدرسه‌سازی را بنا به وصیت مادرم انجام دادم.»

چرا مدرسه؟

این خیر درباره دلایلش برای ساخت مدرسه گفت: «بعد از بازنشستگی به فکر انجام کار خیری به غیر از کمک به مؤسسات خیریه افتادم. باتوجه‌ به اینکه معتقد بودم پیشرفت فرهنگ هر مملکت موجب تسلط‌ نیافتن سلطه‌طلبان بر آن کشور می‌شود، تصمیم به ساخت مدرسه گرفتم.»

او ادامه داد: «باتوجه‌ به اینکه در این زمینه تجربه‌ای نداشتم، با یکی از دوستان مشورت کردم، با خیران مدرسه‌ساز آشنا شدم و و مدرسه ساختن را شروع کردم.»

توصیه به دیگران

با انجام عمل خیر لذتی نصیب انسان می‌شود که معمولاً موجب تداوم آن از سوی فرد خیر و توصیه او به دیگران برای انجام این کار می‌شود. سایه توصیه می‌کند، افرادی که از تمکن مالی خوبی برخوردارند، بهتر است مدرسه بسازند؛ زیرا ساخت مدرسه همچنان از اولویت‌های کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار