مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

ابلاغ دستورالعمل فعالیت‌های غیردرسی مدارس غیر دولتی

تهران (پانا)- مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ دستورالعمل فعالیت های غیردرسی مدارس غیر دولتی برای اجرا به استانها خبر داد و تاکید کرد که برنامه های آموزشی غیردرسی نباید بر اساس کتب درسی وبرنامه مصوب باشد و باید رویکرد مهارتی داشته باشد.

کد مطلب: ۸۴۴۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ دستورالعمل فعالیت‌های غیردرسی مدارس غیر دولتی

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، مجید طهرانیان، مدیرکل مدارس ومراکز غیردولتی گفت:‌‌ «در این دستورالعمل مدارس ابتدایی ۵ ساعت در هفته و مدارس متوسطه ۷ ساعت در هفته می‌توانند فعالیت آموزشی غیردرسی داشته باشند. استان‌های متقاضی از فرصت مذکور می‌توانند درخواست‌های خود را به اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی ارائه کنند تا سامانه برایشان فعال شود.»

طهرانیان ادامه داد: «مدارس با دریافت مجوز انجمن اولیا و مربیان و ورود اطلاعات برنامه‌های خود در سامانه می‌توانند از تعیین هزینه مشخص شده در سامانه برای اجرای برنامه بهره‌مند شوند.»

مدیر کل مدارس غیردولتی گفت: «برنامه‌های آموزشی غیردرسی نباید بر اساس کتب درسی و برنامه مصوب باشد و باید رویکرد مهارتی داشته باشد. برنامه‌های مهارتی نظیر آموزش رایانه، رباتیک، مهارت‌های مذهبی و فنی و هنری، زبان آموزی (زبان‌های خارجه) و ورزشی ... از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.»

او ادامه داد: «شرکت دانش‌آموزان در این برنامه‌ها کاملا اختیاری است و والدین علاقه‌مند به شرکت فرزندانشان هزینه شرکت در این کلاس‌ها را در ماه مهر و پس از تایید سامانه و منطقه آموزش و پرورش پرداخت خواهند کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار