برای اولین‌ بار در سطح کشور انجام شد:

برگزاری اولین دوره مسابقات شطرنج برق‌آسای مدارس کشور در زنجان

زنجان (پانا)-کاوه خلیلی رئیس انجمن شطرنج مدارس کشور گفت: اولین دوره مسابقات شطرنج برق‌آسای مدارس کشور برگزار شد .

کد مطلب: ۸۴۴۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین دوره مسابقات شطرنج برق‌آسای مدارس کشور در زنجان

کاوه خلیلی در گفت‌وگو یی اظهار کرد: سی و پنجمین دوره مسابقات شطرنج برق‌آسا دانش‌آموزی کشور در مقطع متوسطه اول و با شرکت ۲۴ تیم و به میزبانی استان زنجان برگزار شد.

ناظر فنی این مسابقات، برگزاری مسابقات شطرنج برق‌آسا در زنجان را برای اولین بار در تاریخ مسابقات شطرنج دانش‌آموزی دانست و ادامه داد: سطح کیفی مسابقات بسیار بالا بوده و در اجرای مسابقات از عوامل اجرایی و داوران فدراسیون شطرنج که داوران بین‌المللی و ملی با درجه یک هستند، استفاده شده است .

وی افزود: مسابقات شطرنج امسال برای اولین بار به صورت ( rated درجه بین‌المللی) برگزار می‌شود و برگزاری مسابقات به این صورت نشان از نوید آینده روشن مسابقات شطرنج دانش‌آموزی است .

خلیلی با بیان اینکه از ۱۲۱ شرکت‌کننده مسابقات برق‌آسا ۱۰۲ نفر دارای سطح بین‌المللی ( rating) بودند، خاطرنشان کرد: کیفیت بازی‌ها خوب بوده و این در حالی است که مسابقات به لحاظ کمیت نیز وضعیت مناسبی دارد و امیدواریم که شطرنج دانش‌آموزی بتواند در سال‌های آتی پیشرفت خوب و چشم‌گیری داشته باشد .

رئیس انجمن شطرنج مدارس کشور، یادآور شد: در حال حاضر شالوده تیم ملی شطرنج کشور زیر ۱۸ سال سن دارد که نشان از دانش‌آموز بودن این ملی‌پوشان و ظرفیت آموزش و پرورش در تربیت و معرفی ملی‌پوشان است . همچنین این انجمن به دنبال آن است که با همکاری فدراسیون ورزش دانش‌آموزی و فدراسیون شطرنج کشور، بتواند دانش‌آموزان را به مسابقات اعزام کند و امیدواریم اعزام‌ها با جذب اسپانسر باشد .

وی تصریح کرد: ورزش دانش‌آموزی برای پیشرفت نیاز به همکاری و اطلاع‌رسانی توسط رسانه‌ها دارد و امیدواریم که تعامل و ارتباط با رسانه‌ها افزایش یابد .

برپایه این گزارش، پس از ۹ دوره مسابقه به روش سوئیسی آرین فرمانی از قزوین،ماهان صابری از مازندران و امیرمحمد آزادی از البرز، مهدی رضایی از تهران، امیررضا شکرانی از مازندران، شهند حمیدی از کردستان مقام‌های اول تا ششم را کسب کردند.

همچنین اتابک اسدی با کسب امتیاز برابر با نفر ششم در جایگاه هفتم قرار گرفت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار