در گفت‌وگو با پانا

رئیس فدراسیون جودو: جودوی ایران دیگر در آسیا زنگ تفریح نیست؛ دو مدال سهم جودو در جاکارتا خواهد بود

تهران (پانا) – رئیس فدراسیون جودو معتقد است ملی‌پوشان ایران در بازی‌های آسیایی 2018 می‌توانند برخلاف سال 2014 به مدال برسند.

کد مطلب: ۸۴۴۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس فدراسیون جودو: جودوی ایران دیگر در آسیا زنگ تفریح نیست؛ دو مدال سهم جودو در جاکارتا خواهد بود

محمد درخشان، رییس فدراسیون جودو، در گفت‌وگو با پانا درباره شانش مدال‌آوری تیم ملی جودوی ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: تیم ملی جودو در بازی‌های آسیایی شانس مدال‌آوری بالایی دارد و باید این رشته امسال در این رقابت‌ها به مدال برسد. ما در دوره گذشته هم جودوکاران باتجربه‌ای مانند سعید ملایی و جواد محجوب را داشتیم اما مدال‌ نیاوردن این دو جودوکار به خودشان برنمی‌گشت.

وی ادامه داد: ما در اندونزی انتظار کسب مدال داریم،در حال حاضر سعید ملایی نفر اول رنکینگ وزن خودش است و جواد محجوب هم در صد کیلوگرم وضع خوبی دارد، بریمانلو و خجسته هم از جودوکاران خوب کشورمان هستند اما انتظارات به نظرم باید از این دو نفر منطقی باشد. خجسته جودوکاری است که با فکر می‌جنگند و این خودش امتیاز بزرگی محسوب می‌شود، در کل به نظرم باید جودوی ایران در این مسابقات به مدال برسد و این انتظار هم دور از منطق نیست.

درخشان به حریفان ایران در این دوره از بازی‌های آسیایی اشاره کرد و گفت: جودو در آسیا فراتر از جهانی شده و آسیایی‌ها خیلی در این رشته پیشرفت کرده‌اند. با اینکه فرانسه مهد جودوی جهان است اما کشورهای آسیایی از این کشور پیشی گرفتند برای مثال مغولستان کشوری است که جودوی آن به سرعت در حال پیشرفت است، قزاقستان و ازبکستان هم پیشرفت کردند و به قدرت‌های آسیایی تبدیل شدند. دیگر در آسیا حریفان ما کره جنوبی و ژاپن نیستند و با این وضع کار راحتی در بازی‌های آسیایی نداریم اما مطمئن باشید جودوکاران ما برای کسب مدال با تمام توان خود می‌جنگند و دیگر مانند گذشته ما در این رشته زنگ تفریح نخواهیم بود. ما برای بازی‌های آسیایی چهار جودوکار مرد و دو یا سه جودوکار خانم اعزام خواهیم کرد که البته نفر سوم جودوکار در بخش بانوان امروز یا فردا قطعی می‌شود.

وی به سطح بانوان جودوکار اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بانوان نسبت به دوره های گذشته وضعیت بهتری دارند و دیگر مانند گذشته به راحتی مقابل حریفان شکست نمی‌خورند اما انتظار کسب مدال باید از آنها منطقی باشد.

رئیس فدراسیون جودو همچنین به حضور دو رشته کوراش و جوجیستو در بازی های آسیایی برای اولین بار اشاره کرد و گفت: این دو رشته برای اولین بار به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند. ما در بخش کوراش توانایی کسب مدال داریم البته در این بازی‌ها فقط ازبکستان در بخش کوراش حریف ما نیست و کشورهای جنوب شرق آسیا هم به دنبال مدال‌آوری در این رشته هستند اما متاسفانه نکته‌ی اصلی که در این مسابقات وجود دارد و امیدواریم فدراسیون جهانی وارد شود این است که با توجه به نزدیکی رشته جودو و کوراش برخی کشورها نفرات دوم و سوم رشته جودو را به کوراش فرستادند در صورتی که طبق قانون فدراسیون جهانی این موضوع خلاف است و هر ورزشکار تنها باید در یک رشته فعالیت کند.

وی در پاسخ به اینکه این موضوع را پیگیری کرده است یا خیر، عنوان کرد: ما با فدراسیون جهانی مکاتبه کردیم و موضوع را به آنها گفتیم و امیدواریم که رسیدگی کنند.

درخشان همچنین به وضعیت جوجیستو هم اشاره کرد و گفت: در این رشته هم متاسفانه دست زیاد است. سازمان جوجیستو زیر نظر کشورهای حوزه خلیج فارس است و آنها هم در این سازمان نفوذ دارند، این کشورها هدفشان این است که شانس مدال آوری ایران را به حداقل برسانند و به همین علت مدام در حال کارشکنی هستند، به طوری که وقتی فهمیدند ما در رشته جوجیستو شانس کسب مدال در سنگین وزن را داریم این وزن را حذف کردند.

رییس فدراسیون جودو در پایان گفت: ما همه تلاش خودمان را می کنیم و مطمئن باشید جودوی ایران دیگر زنگ تفریح نیست و در بازی های آسیایی جاکارتا به طور حتم دو مدال سهم جودوکاران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار