مدیرکل محیط زیست استان تهران: از تردد خودروهای آلاینده و فرسوده از ابتدای آبان‌ جلوگیری شود

تهران (پانا)-مدیرکل محیط زیست استان تهران گفته است که باید از از تردد خودروهای آلاینده و فرسوده به خصوص کامیون از ابتدای آبان‌ جلوگیری شود.

کد مطلب: ۸۴۴۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل محیط زیست استان تهران:  از تردد خودروهای آلاینده و فرسوده  از ابتدای آبان‌ جلوگیری شود

کیومرث کلانتری در جلسه امروز کارگروه آلودگی هوای استان تهران گفت: در ادامه جلسات دو هفته یکبار کارگروه آلودگی هوای استان تهران، جلسه امروز به ریاست استاندار تهران برگزار شد. ما پنج دستور کار داشتیم که در حوزه شهرداری تهران بود. دستور اول مربوط به معاینه فنی خودروها بود که ابهاماتی بین پلیس و ستاد مرکزی معاینه فنی وجود داشت که تاکید شد معاینه فنی بر اساس قانون الزامی است و هر خودرویی که فاقد معاینه فنی باشد در شهر تهران اگر بخواهد تردد کند از سوی پلیس جریمه خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان تهران افزود: همچنین از تردد خودروهای آلاینده و فرسوده بخصوص کامیون‌ها در فصل سرد و از ابتدای آبان‌ماه جلوگیری شود. در این راستا تصمیم گرفته شد سامانه ای از سوی شهرداری تهران ایجاد شود که در آن اطلاعات کامیون‌ها و اتوبوس‌ها بارگذاری شود. این سامانه طوری طراحی شده که حتما خودروهایی که در آن ثبت نام می‌کنند باید دارای معاینه فنی و عمر مفید خودرو باشند.

وی افزود: قرار شد این سامانه حداکثر تا پایان شهریور مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و رانندگان حمل بار و حمل مسافر در شهر تهران به صورت مکانیزه از سوی این سامانه ثبت نام کنند و رانندگان حتما مقدمات و ملزومات اولیه را برای تردد داشته باشند.

کلانتری تصریح کرد: همچنین تصمیماتی برای توسعه قطار شهری، خطوط مترو و تقویت ناوگان حمل و نقل شهر تهران گرفته شد. همچنین برای پیگیری تامین منابع خطوط و پرداخت یارانه بلیت مترو به شهرداری تهران قرار بر این شد که بانک عامل مشخص شود .

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه مشکلات تاکسیرانی مطرح شد‌. تاکسیرانی با مشکلات عدیده‌ای برای جایگزینی تاکسی‌های فرسوده مواجه است. خودروسازان از تحویل خودرو به رانندگان تاکسی که تاکسی فرسوده دارند استقبال خوبی در پنج ماه گذشته نداشتند. قرار شد خودروسازانی که خودروی داخلی تولید می کنند .

وی گفت: امروز همچنین درباره اختلافات تردد بین تاکسی‌ها و پلیس بود تصمیماتی گرفته شد که قرار شد خودروهایی که برای جایگزینی ثبت نام کردند تا زمانی که خودروی جدید به آنها تحویل داده می شود به شرط اینکه معاینه فنی داشته باشند بتوانند در کلانشهر تهران تردد کنند. همچنین آخرین بحثی که در جلسه امروز مطرح شد این بود که توسعه ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران هم در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران و محیط زیست تقویت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار