کارخانه تینر و مواد شیمیایی شهرک صنعتی شیراز طعمه حریق شد

شیراز(پانا) - آتش سوزی در کارخانه مواد شیمیایی که بامداد امروز طعمه حریق شده بود، با تلاش نیرو های آتش نشانی به طور کامل مهار شد.

کد مطلب: ۸۴۴۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
کارخانه تینر و مواد شیمیایی شهرک صنعتی شیراز طعمه حریق شد

پس از تماس شهروندان با سامانه 125 در ساعت 3:54 بامداد 19 مرداد ماه و اعلام وقوع این حادثه، آتش نشانان ایستگاه های 13، 9، 17، 14، 15، 3، 18، 16 و ایستگاه 5 به همراه خودروهای حامل دستگاه تنفسی، چندین دستگاه تانکر آب، خودرو فوماتیک و خودروهای پشتیبانی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز به سمت شهرک صنعتی حرکت کردند.

فرمانده ارشد عملیات سازمان آتش نشانی شیراز اظهار داشت: در یک کار خانه تولید تینر و مواد شیمیایی که تعداد زیادی مخزن های چند هزار لیتری با کاربری نگهداری مواد شیمیایی در آن موجود بود، دچار آتش سوزی گسترده شده بود که سبب خروج دود بسیار غلیظی از زیر سقف انبار شد.

مهدی زارع با اشاره به شعله های سرکش آتش که در حال سرایت به انبارهای مجاور بود تصریح کرد: در زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی شیراز به دلیل گستردگی و هم جواری کارخانه با کارخانه جات مواد شیمیایی دیگر به سرعت عملیات ارزیابی و اطفای محل اغاز شد، که پس از ایمن سازی، با استفاده از لوله های آبرسانی، از چندین سمت مشغول مهار زبانه های آتش شدند.

وی ادامه داد: انبار مواد شیمیایی کاملا شعله ور بود و براثر حرارت بسیار زیاد و وجود مواد شیمیایی قابل اشتعال، صدای انفجارهای بزرگ و مهیب از داخل انبار شنیده می شد.

وی افزود: به علت انبار و نگه داری الکل متانل و تینر در مخازن چند هزار لیتری در جای جای کارخانه و پخش شدن این مواد آتش زا در سراسر محل حادثه شعله های آتش به سرعت به تمامی نقاط سرایت کرده بود که آتش نشانان از چند جهت شعله های آتش را کنترل کرده و مانع سرایت به کارخانه های اطراف شدند. این در حالی بود که هر لحظه به دلیل انفجارهای مهیب شعله های آتش گسترده تر می شد و جان آتش نشانان را به خطر می انداخت.

فرمانده ارشد عملیات سازمان آتش نشانی شیراز در پایان بیان داشت: خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از شهروندان آسیبی نرسید و آتش نشانان در یک عملیات نفسگیر و با تلاش همه جانبه و جوانمردانه، آتش سوزی را پیش از سرایت به انبارهای مجاور مهار و خاموش کردند.

آتش سوزی مذکور در دسته آتش سوزی های سنگین و با شدت و ریسک بالا قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار