در گفت‌وگو با پانا

صادقی: طرح آبرسانی اضطراری پایتخت طی 5 سال اجرا می‌شود

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران: طرح آبرسانی پایتخت به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است

تهران (پانا) - رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران با بیان اینکه طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران باید در یک بازه زمانی پنج‌ساله اجرا شود، گفت اجرای این طرح به حدود 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

کد مطلب: ۸۴۴۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
صادقی: طرح آبرسانی اضطراری پایتخت طی 5 سال اجرا می‌شود

احمد صادقی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تصویب لایحه آب اضطراری پایتخت در جلسه اخیر شورای شهر تهران گفت: لایحه آب اضطراری شهر تهران مصوبه شورای شهر را گرفت و بر اساس مصوبه باید انجام شود و ردیف‌های اعتباری آن مشخص شده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه آب‌رسانی اضطراری شهر تهران در یک بازه زمانی پنج‌ساله انجام خواهد شد، گفت: این طرح، طرح بزرگ و سنگینی است که باید در این مدت زمان انجام شود و برای اجرای آن به حدود 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا در نقاطی که پیش‌بینی شده است، اجرا شود.

به گفته وی، طرح آب‌رسانی اضطراری شهر تهران برای حفظ حیات شهروندان و محافظت از شهر از طریق نیازهای فوری آب در بخش شُرب، خاموش کردن آتش و اورژانس با رویکرد محله محور اجرا می‌شود.

صادقی تصریح کرد: در طرح آب‌رسانی اضطراری، قرار است با تعبیه مخازن آب در مناطق مختلف شهر تهران آب مورد نیاز شهروندان در این مخازن ذخیره شود. در واقع طبق این طرح، 72 ساعت پس از وقوع حادثه آب شُرب مردم باید تأمین شده باشد.

طرح آب‌رسانی شهر تهران برای زلزله با اکثریت آراء در جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران به تصویب رسید. طبق این طرح، آبفا باید 374 مخزن تامین آب اضطراری شهر تهران را در محلات مختلف نصب کند و علاوه بر آن، باید با همکاری وزارت بهداشت در محوطه 10 بیمارستان اولویت‌دار مخزن ذخیره آب به حجم 100 متر مکعب نصب کند. همچنین شهرداری موظف است برنامه تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی موجود دارای قابلیت ذخیره آب اضطراری را مشخص کند.

متن طرح آب‌رسانی اضطراری شهر تهران را می توانید در اینجا بخوانید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار