80 درصد از علت مرگ در کشور مربوط به بیماری های غیرواگیر است

شیراز(پانا) - نماینده وزیر بهداشت در شورای آموزش پزشکی و تخصصی از خیرین خواست تا در ساخت مراکز خیرساز، پشتوانه ای را برای ادامه کار این مراکز طی سال های طولانی در نظر بگیرند.

کد مطلب: ۸۴۴۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
80 درصد از علت مرگ در کشور مربوط به بیماری های غیرواگیر است

نماینده وزیر بهداشت در شورای آموزش پزشکی و تخصصی با بیان آمادگی تکمیل بسته پیشنهادی مرتبط با حمایت از خیرین سلامت که توسط مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس ارائه شده است، از سوی این مجمع اظهار داشت: تا قبل از نوشته شدن بودجه سال 98 در دولت، آمادگی ارائه و دفاع از این طرح را در وزارت بهداشت داریم، که امیدواریم این طرح بسیاری از مشکلات را حل کند و بسیاری از پیشرفت ها را سرعت بخشد.

محمد هادی ایمانیه ایجاد پشتوانه برای مجتمع های خیرساز ایجاد شده را موضوعی مهم دانست و افزود: بسیاری از خیرین درمانگاه و مراکز خیریه و موسسات دیگری را بدون هیچ پشتوانه ای برای ادامه کار ایجاد و آن را به دولت واگذار می کنند، که با توجه به این مورد در نظر گرفتن حمایت و پشتوانه برای ادامه کار این مراکز امری مهم است.

وی ادامه داد: طی یکسال گذشته در تعدادی از مراکز خیرساز پشتوانه هایی برای ادامه کار در نظر گرفته شده است، که با توجه به نوسانات موجود در بازار کشور، این موسسات یا مراکز می توانند به کار خود ادامه دهند، و اگر بتوانیم تا یکسال آینده پشتوانه هایی را با کمک خیرین ایجاد کنیم، این راه آغاز شده تا سال های طولانی تری ادامه خواهد یافت.

وی با بیان این که 80 درصد از علت مرگ در کشور ناشی از ابتلا به بیماری های غیرواگیر است، بیان داشت: آموزش سلامت و توجیه مردم که چگونه بیمار نشوند با توجه به این موضوع امری مهم است، و آموزش دادن به مردم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های غیر واگیر بسیار راحت تر و کم هزینه تر از درمان است.

نماینده وزیر بهداشت در شورای آموزش پزشکی و تخصصی با ارائه پیشنهادی در این خصوص عنوان کرد: امیدوارم که به زودی بنیادی تحت عنوان آموزش سلامت و در قالب یک بنیاد خیریه با کمک خیرین در استان فارس راه اندازی شود.

ایمانیه از آغاز جلسات و برنامه های مرتبط با موضوع راه اندازی طرح درمان در منزل خبر داد و خاطرنشان کرد: قصد داریم تا طرح درمان در منزل را برای بیمارانی که محیط های بیمارستانی عوارضی را برای آن ها به دنبال دارد، در قالب یک موسسه خیریه درمان در منزل راه اندازی نماییم.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشور های پیشرفته دنیا این کار آغاز شده است، که امیدواریم تا یکسال آینده بتوانیم رونق درستی را به این طرح در کشور بدهیم.

نماینده وزیر بهداشت در شورای آموزش پزشکی و تخصصی در ادامه با اشاره به ازدواج به عنوان یکی از سنت های پیامبر از خیرین خواست تا از ازدواج های دانشجویی حمایت کنند.

ایمانیه گفت: با توجه به 12 هزار دانشجوی علوم پزشکی در دانشگاه های سراسر کشور، تعداد زیادی از این دانشجویان تمایل به ازدواج دارند، اما با دو مشکل اسکان و درآمد رو به رو هستند.

وی عنوان کرد: در این دو مورد نیز خیرین می توانند کمک های بسیاری از جمله ارائه خوابگاه های دانشجویی برای دانشجویان متاهل برای مدتی و ایجاد اشتغال برای آن ها در زمان تحصیل ارائه نمایند.

وی در پایان از آغاز طرح سلول درمانی و ژن درمانی خبر داد، و تاکید کرد: با توجه به این که احتمال دارد طی چند سال آینده بسیاری از موارد پزشکی از این دو راه حل شود، جلساتی در این راستا برگزار شده است و کمک های زیادی برای ساخت اتاق های مخصوص با این موضوع صورت گرفته است.

به گفته نماینده وزیر بهداشت در شورای آموزش پزشکی و تخصصی در بحث پیوند استان فارس در کشور، خاورمیانه و در برخی موارد در سطح جهانی جلودار این عرصه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار