همایش شوراهای دانش آموزی برتر استان یزد ومناطق دراردوگاه شهیدصدوقی سانیج

یزد (پانا) - منصور کریمی کارشناس مسئول شوراهای دانش آموزی استان یزدگفت: در تعلیم و تربیت بهترین نحوه‌ی تربیت شیوه‌ای است که در آن خود فرد در انجام کارها نقش داشته باشد.

کد مطلب: ۸۴۴۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
همایش شوراهای دانش آموزی برتر استان یزد ومناطق دراردوگاه شهیدصدوقی سانیج

کریمی گفت: شوراهای دانش آموزی و مجلس دانش آموزی از استوانه های جامعه مدنی و مایه نشاط ، و طراوت و بالندگی آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: دانش آموزان از توانایی های بالقوه بسیار برخوردارهستندکه تعامل و مشارکت پذیری دانش آموزان در بسترشورا زمینه لازم برای ورود آنها به اجتماع را فراهم می کند.

کریمی تصریح کرد: یکی از بسترهای مهم برای ارتقا زندگی اجتماعی وو مظهر مشق دموکراسی، احترام به نظر دیگران و تحمل نظر مخالف در محیطی آرام و دوستانه است.که باعث خود باوری واعتماد به نفس می شود.

وی افزود:شوراهای دانش آموزی به عنوان بازوی مشورتی و دارایی نامشهود در مدرسه هستند که در صورت جدی گرفتن از سوی مسئولین مدرسه می تواند فاصله ی بین دانش آموزان وآنها را کم کند.و در تحقق وپیشبرد اهداف مدرسه بسیار موثرباشد.وهدف شوراهای دانش‌آموزی به نوعی فرهنگ سازی مشارکت، تعهد و درونی کردن ارزش‌های اجتماعی در آنان ست به طوری که دانش آموزان با همدلی و تشکیل یک شورای تصمیم گیرنده در مدارس بتوانند مشکلات آموزشگاه‌های خود را مرتفع کنند.

درپایان اضافه کرد:دراین اردو که با هدف مشارکت جمعی و آماده سازی دانش آموزان برای کار جمعی و تقویت فعالیت های آموزشی ، تربیتی ، فرهنگی وهنری در اردوگاه شهید صدوقی سانیج در طی 4 روز برای تعداد700نفردانش آموز دختروپسرازمقاطع دوره اول ودوم متوسطه روز 13مرداد ماه آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار