مراسم جشن عاطفه ها 11 مهرماه در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می شود

۴هزار دانش آموز نیازمند چشم انتظار جشن عاطفه ها

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از برگزاری مراسم جشن عاطفه ها در 11 مهرماه در مدارس استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۴۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مراسم جشن عاطفه ها 11 مهرماه در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می شود

طاهر علمی در جلسه هیات امنای مرکز نیکوکاری تربیت و هماهنگی مراسم جشن عاطفه ها اظهار کرد: رشد 50 درصدی کمک های دانش آموزان در جشن عاطفه ها و نیکوکاری سال گذشته نشان از اتحاد و انسجام بین آموزش و پرورش و کمیته امداد است.

وی در ادمه با اشاره به خطبه غدیر گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) در این خطبه، خون، آبرو و مال و ثروت را برای آرامش جامعه لازم دانسته اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان تصریح کرد: وقتی فردی با کوچکترین مشکل مالی حاضر به فروش کلیه می شود و یا اقدام به خود کشی می کند این را می رساند که ما به مفهوم سخنان پیامبر عظیم الشان اسلام پی نبرده ایم و خوان برای ما ارزان شده است.

علمی ادامه داد: وقتی حس نوع دوستی از بین برود به معنی این است که آبروی انسان ها دیگر برایمان مهم نیست.

وی اخلاق را حلقه گمشده جامعه امروزی عنوان کرد و اضافه کرد: اعتقاد، اخلاق و عبادت سه بعد مهم تربیتی هستند و عبادت بدون اعتقاد و اخلاق هیچ جایگاهی ندارد.

رئیس هیات امنای مرکز نیکوکاری تربیت افزود: 25 دستگاه موظف هستند فرهنگ اسلامی را در جامعه نهادینه کنند و اگر ما در حال حاضر در این مورد دچار مشکل هستیم نشان از این است که آن طور که باید و شاید تلاش نکرده ایم.

علمی گفت: جشن عاطفه ها سبب همبستگی ملی می شود و لازم است از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشیم و عموم مردم را به مشارکت همگانی دعوت کنیم.

راهکارهایی جدید برای درآمدزایی مرکز نیکوکاری تربیت

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار کرد: به غیر از کمک های جمع آوری شده در دو مراسم جشن نیکوکاری و عاطفه ها باید این مرکز نیکوکاری به دنبال راهکارهایی جدید برای درآمدزایی در جهت کمک به دانش آموزان نیازمند در طول سال تحصیلی باشد.

حسین وجدانپرست گفت: امسال مراسم جشن عاطفه ها به صورت نمادین و متمرکز در دبیرستان شاهد زهرای اطهر ناحیه 4 تبریز برگزار می شود.

6 هزار خانواده نیازمند در نوبت برای تحت پوشش قرار گرفتن هستند

نماینده کمیته امداد استان نیز در این جلسه بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده جشن عاطفه ها از 15 شهرویر ما آغاز می شود و پایگاه های کمیته امداد برای جمع آوری کمک های مردمی در سطح شهر مستقر می شوند و روز جمعه 16 شهریور نیز میعادگاه های نماز جمعه شاهد برگزاری مراسم جشن عاطفه ها خواهد بود.

وحید رضائیان ادامه داد: کمک های جمع آوری شده در روزهای 15 و 16 شهریور ماه تا 22 شهریور ماه تجمیع و کیف و لوازم التحریر خریداری شده در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار خواهد گرفت.

وی افزود: مراسم جشن عاطفه ها روز چهارشنبه 11 مهرماه همزمان با سراسر کشور در مدارس استان اجرا می شود.

نماینده کمیته امداد استان در ادامه سخنان خود گفت: در حال حاضر 6 هزار خانواده نیازمند برای تحت پوشش قرار گرفتن در نوبت هستند و این درحالی است که به علت وضعیت مالی، پوشش قرار دادن خانواده جدید بدون کمک دولت، خارج از توانایی کمیته امداد است.

رضائیان بر تهیه لیست مشخص و مشترک از دانش آموزان نیازمند به همت آموزش و پرورش و کمیته امداد تاکید کرد و گفت: در سال های گذشته شاهد بودیم که برخی از دانش آموزان نیازمند از چند مرکز نیکوکاری و کمیته امداد کمک دریافت می کردند و این در حالی بود که برخی نیز حتی از یک مرکز نیکوکاری هم کمک دریافت نمی گرفتند و تهیه این لیست مشترک به جلوگیری از تکرار این امر کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت فعلی بازار که لوازم التحریر 300 تا 400 درصد نسبت به سال قبل افزیش یافته است اگر با کمک خیران فقط بتوانیم دفتر مورد نیاز این دانش آموزان بی بضاعت را تامین کنیم کار بزرگی کرده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار