تفاهم نامه ایجاد رشته حمل و نقل برای دنش آموزان در منطقه آزاد ماکو منعقد شد

ارومیه(پانا)- تفاهم نامه ایجاد رشته حمل و نقل برای دانش آموزان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و سازمان منطقه آزاد ماکو منعقد شد.

کد مطلب: ۸۴۳۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم نامه ایجاد رشته حمل و نقل برای دنش آموزان در منطقه آزاد ماکو منعقد شد

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی، سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ماکو و دیگر مسئولان، تفاهم نامه ایجاد رشته حمل و نقل در شاخه فی و حرفه ای با همکاری اداره کل آموزش و پرروش، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و سازمان منطقه آزاد ماکو منعقد شد.

ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این جلسه با بیان اینکه امسال با استقرار پایه دوازدهم، دوره تحصیل در هنرستانها سه ساله می شود؛ اظهار کرد: بر این اساس، به میزان یک سوم بر تعداد دانش آموزان و 570 کلاس درس در هنرستانهای استان افزوده می شود.

وی با اذعان بر لزوم مهارت آموزی دانش آموزان در شرایط کنونی جامعه، خاطر نشان کرد: توسعه رشته های فنی و حرفه ای بر اساس آمایش سرزمینی و تغییر ساختار و محتوای رشته های فنی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

محمدی، امکان کارآفرینی و وجود بازار کار برای رشته های ایجاد شده در هنرستانها را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: در استان آذربایجان غربی 256 هنرستان فعلیت می کند که 34 درصد دانش اموزان متوسطه استان را پوشش می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد با توجه به بستر مناسب موجود در منطقه آزاد ماکو، ایجاد رشته حمل و نقل در هنرستانهای این منطقه، زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی آن را در پی داشته باشد.

«ارسلان شکری» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز اظهار کرد: استان آذربایجان غربی به عنوان دروازه ورودی اروپا، در حدود 12 هزار کیلومتر راه مرزی با 5 پایانه مرزی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: حمل و نقل زیر ساخت توسعه اقتصادی استان می باشد و برای تحقق این مهم آماده همکاری در حوزه آموزش نیروی انسانی مورد نیاز هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار