برگزاری آیین اختتامیه اردوی ملی دانش آموزان پسر مناطق مرزی غرب کشور در سنندج

سنندج(پانا)-با حضور مسئولین وزارتی و استانی آئین اختتامیه پانزدهمین اردوی ملی دانش آموزان پسر مناطق مرزی غرب کشور در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزارشد.

کد مطلب: ۸۴۳۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین اختتامیه اردوی ملی دانش آموزان پسر مناطق مرزی غرب کشور در سنندج

عصر روز گذشته آئین اختتامیه پانزدهمین اردوی ملی دانش آموزان پسر مناطق مرزی غرب کشور با حضور مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، رئیس دانشگاه تقریب مذاهب استان، مدیران آموزش و پرورش نواحی یک و دو سنندج و منطقه کلاترزان ، دست اندرکاران و 300 نفر از دانش آموزان سرپرستان و مربیان در سالن آمفی تئاتر اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این مراسم از انتخاب سنندج به عنوان میزبان اردوی ملی دانش آموزان پسر مناطق مرزی غرب کشور توسط معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت از مدت ها قبل با نظارت، احساس مسئولیت و همراهی خود، زمینه را برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد فرهنگی فراهم کرد.

وی در ادامه از تلاش و زحمات معاونت پرورشی و فرهنگی و کلیه عوامل و دست اندرکار برگزاری این برنامه اردویی تقدیر و تشکر و ابراز امیدواری کرد برگزاری این اردوی ملی به میزبانی استان کردستان رضایتمندی دانش آموزان، مربیان و سرپرستان مناطق مرزی غرب کشور را فراهم و تجارب به یاد ماندنی را به ارمغان آورده باشد.

هم چنین مدیر کل فرهنگی و هنری ، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم بر ضرورت توجه ویژه به توسعه فضاهای پرورشی در استانهای مرزی تاکید کرد و گفت : در صورت ارائه امکانات و توسعه فضا های پرورشی ، شاهد موفقیت بیشتری در این مناطق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در سال 97 پانزدهمین اردوی ملی مناطق مرزی با شرکت 1500 نفر از دانش آموزان دختر و پسر 17 استان مرزی به میزبانی استانهای کردستان ، خراسان رضوی و تهران برگزار شد، گفت : 30 درصد دانش آموزان کشور در مناطق مرزی هستند .

خسرو پناه، رئیس دانشگاه تقریب مذاهب استان کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه مسئله فرهنگ و تعلیم و تربیت مسئله اول نظام است؛ احیای کار های فرهنگی در آموزش و پرورش را بسیار مبارک دانست و ابراز امیدورای کرد که مسئولین آموزش و پرورش بتوانند در حوزه فرهنگی و تربیتی رسالت خود را به خوبی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه مناطق مرزی برای دانش آموزان می تواند هم فرصت باشد و هم تهدید؛ بر توجه ویژه مسئولین نظام به این مناطق تاکید کرد و اظهارداشت: تهدید زمانی است که دانش آموزان از خارج از مرزها تاثیر پذیری داشته باشند و فرصت زمانی است که دانش آموزان بتوانند بر خارج از مرزها تاثیر داشته باشند.

رئیس دانشگاه تقریب مذاهب استان کردستان دو زبانگی، چند مذهبی و وجود ادیان مختلف را از ویژگی های فرهنگی خاص مناطق مرزی عنوان کرد و گفت: برای مدیریت برنامه های این مناطق نیاز به برنامه ریزی یک ضرورت است و دانشگاه مذاهب اسلامی در استان های مرزی با هدف تقریب و همزیستی مسالمت آمیز تاسیس شده است.

خسروپناه از دانشگاه مذاهب اسلامی به عنوان یک ظرفیت فرهنگی نام برد و با بیان اینکه فعالیت های این دانشگاه مکملی برای فعالیت های فرهنگی در مناطق مرزی است؛ گفت: دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی دانشگاهی دولتی است و علاقمندان پس از فارغ التحصیلی با حضور موثر در جامعه ضمن مقابله با تهدیدات فرهنگی، راهبرد تقریب و همزیستی مسالمت آمیز را تعقیب می کنند.

گفتنی است در این مراسم با حضور مسئولین وزارتی و استانی لوح تقدیر و تندیس یادبود پانزدهمین اردوی ملی دانش آموزان پسر مناطق مرزی غرب کشور به مربیان و سرپرستان استان های شرکت کننده اهدا شد و از دانش آموزان برتر مسابقات فرهنگی و ورزشی نیز تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است، اردوی ملی دانش آموزان استان های مرزی غرب کشور با حضور نمایندگان 8 استان کشور از تاریخ 13 لغایت 17 مرداد 97 در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج با نظارت اداره کل فرهنگی هنری، اردو ها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش و به میزبانی اداره فرهنگی و هنری معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار