دیدار نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش آموزی خراسان جنوبی باسرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان

بیرجند(پانا) ـ سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی با نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش آموزی دیدار و اعتبارنامه های آنان را تقدیم کرد.

کد مطلب: ۸۴۳۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
دیدار  نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش آموزی خراسان جنوبی باسرپرست  اداره کل   آموزش و پرورش استان

پیش از ظهر امروز بااطمینان رئیس سازمان دانش آموزی و کارشناسان سازمان به همراه زهرا شجاع و محمدجواد قاسمی نمایندگان برگزیده مجلس دانش آموزی استان خراسان جنوبی با علی اصغر موسوی کیا سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی دیدار کردند.

مدیر سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی مقوله مشارکت جویی دانش آموزان را یکی از اهداف مجلس دانش آموزی بیان کرد و گفت: یکی از مسائل اصلی جامعه میل به مشارکت جویی است که به عنوان یک سرمایه گذاری اجتماعی محسوب می شود و اعتماد نیز از ارکان اصلی سرمایه اجتماعی شمرده می شود که باید پایه های آن را در آموزش و پرورش جست و جو کرد.

وی تربیت اجتماعی را از دیگر اهداف مجلس دانش آموزی دانست و اظهار کرد: یکی از رسالت های مجلس دانش آموزان تربیت اجتماعی دانش آموزان است تا آینده جامعه را تعیین کند و از طرف دیگر مهارت آموزی در عرصه های مختلف از مسائل ضروری است که آموزش و پرورش باید به تمرین مهارت هایی در ارتباط با خانواده، فضای مجازی، همسالان و مسائلی از این قبیل بپردازد.

بااطمینان ضمن ابراز خرسندی از انتخاب این دانش آموزان نخبه و برگزیده اظهار کرد: امروز آموزش و پرورش به تفکر و نیروی جوانی شما نیازمند است و شما دانش آموزان می توانید زبان گویای سایر دانش آموزان استان خراسان جنوبی در مجلس دانش آموزی کشور باشید و با توجه به نگاه خاصی که به استان خراسان جنوبی وجود دارد از شما انتظار می رود که بتوانید نقش خوبی را در مجلس دانش آموزی ایفا نمایید.

وی ادامه داد : نقش دانش آموزان در مجلس دانش آموزی نه نقش تقیینی صرف و نه نقش تشریفاتی است بلکه یک نقش مشورتی را به عهده دارند که می توانند مسائل مهم و خواست دانش آموزان را در یک مجمع عمومی مطرح و به عالی ترین مقام وزارت و همچنین دبیرخانه مجلس که زیر نظر نهاد ریاست جمهوری است پیشنهاد دهند و باید از این فرصت استفاده مناسب شود.

بااطمینان گفت : نمایندگان مجلس استان فرداجهت شرکت درجلسه ی توجیهی وآشنایی باقوانین مجلس دانش آموزی به استان بجنورداعزام خواهندشد.

در انتهای این مراسم اعتبارنامه های نمایندگان مجلس دانش آموزی استان خراسان جنوبی به آنها اهداء گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار