فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیا: ایران امن‌ترین آسمان دنیا را دارد

اردبیل (پانا) - فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیا شمالغرب کشور گفت: امن‌ترین آسمان جهان متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و سالانه حدود 65 میلیون مسافر با امنیت پروازی از فضای کشور گذر می کنند.

کد مطلب: ۸۴۳۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیا: ایران امن‌ترین آسمان دنیا را دارد

امیر سرتیپ دوم عباس عظیمی در دیدار با فرماندار بیله سوار مغان افزود: روزانه 700هواپیمای خارجی و داخلی در حوزه پدافند هوایی شمال غرب کشور تردد می کنند که همه این پروازها رصد می شوند.
وی بیان کرد: تامین امنیت این تعداد پرواز و مسافر هوایی جز افتخارات پدافند هوایی است.
فرمانده منطقه پدافند هوایی خاتم الانبیاء شمالغرب کشور افزود: این پدافند رصد و حفاظت از حریم استان های آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، اردبیل ، زنجان و کردستان با سامانه‌ های متعلق به پدافند هوایی کشور از جمله ایستگاه جمع آوری اطلاعات ، ایستگاه های راداری و پست های دیدبانی را بر عهده دارد.
وی نقش پدافند هوایی را در تامین امنیت آسمان کشورمان بی بدیل دانست و افزود : پدافند هوایی ، هویت مستقل نیروهای مسلح است و امروز بیش از هر زمان دیگری به عمق دور اندیشی رهبر انقلاب در تشکیل این نیروی الهی پی می بریم.
امیر سرتیپ دوم عباس عظیمی عنوان کرد: پدافند هوایی در 2 بعد دفاعی و کنترل ترافیک هوایی فعالیت می کند و امنیت امروز میهن اسلامی مرهون فداکاری و هوشیاری نیروهای مسلح در رده های مختلف است.
فرماندار بیله سوار هم جمهوری اسلامی ایران را یکی از استراتژیک ترین کشورهای جهان عنوان کرد و افزود: کشورمان در یکی از حساس ترین منطقه های جهان در قلب خاورمیانه واقع می باشد و با پیروزی انقلاب اسلامی مورد هجمه و توطئه های دشمنانه استکبار جهانی قرار گرفته است.
وی تشریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه های استکبار جهانی که یکی از بزگترین آنها تحمیل جنگ علیه کشور ما بود شروع شد ولی نهال کاشته شده انقلاب اسلامی که به یک شجره طیبه تنومند تبدیل شده است همه این توطئه ها را خنثی نمود.
گفتنی است:بیله سوار در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار